Artykuł sponsorowany

Sposoby restrukturyzacji przedsiębiorstw

Sposoby restrukturyzacji przedsiębiorstw

Wiele osób, które prowadzi własną firmę, zastanawia się nad pojęciem restrukturyzacji. Czym ona dokładnie jest oraz w jakich sytuacjach można ją przeprowadzić? Pojęcie samo w sobie jest bardzo złożone – wszystko dlatego, że proces jest niczym innym, jak wprowadzaniem zmian w strukturze gospodarczej przedsiębiorstwa. Działania w tym obszarze mają przede wszystkim zwiększyć wydajność pracy.

Proces restrukturyzacji w nowoczesnym przedsiębiorstwie

Prowadzenie własnego biznesu jest w obecnych realiach bardzo wymagającym zadaniem – głównie ze względu na staje zmieniające się otoczenie gospodarcze. Właściciele przedsiębiorstw, którzy nastawieni są na ich udoskonalanie, powinni orientować się jak przebiega proces restrukturyzacji. Nie zawsze jednak oznacza to dokładnie takie same działania. Zmiany wynikają często z samej specyfiki branży w obrębie, której działa firma.

Specjalista z Kancelarii Ekonomiczno-Prawnej „Doradca” w Warszawie wyjaśnia: Decyzja o wprowadzeniu restrukturyzacji w przedsiębiorstwie, bardzo często związana jest z chęcią powiększenia wpływów, czy też zachowaniu aktualnej pozycji, która może być zagrożona przez konkurencyjne jednostki. Cały proces może być także wynikiem pojawienia się bardziej wymagających klientów, czy zmianami, jakie są zauważalne na rynku. W praktyce restrukturyzacja może polegać na zdecydowanej zmianie koncepcji firmy w taki sposób, aby po wprowadzonych działaniach była ona atrakcyjna dla rynku lokalnego lub międzynarodowego.

Czego dotyczy restrukturyzacja firmy?

Proces poprawy pracy przedsiębiorstwa może być związany z wieloma, różnymi obszarami. W związku z tym pojawia się klasyfikacja takich działań. Do najważniejszych zalicza się restrukturyzację:

  • przedmiotową, podczas której dokonuje się zmian systemowych dotyczących zakresu techniczno-organizacyjnego,
  • podmiotową, która swoim zakresem obejmuje przede wszystkim obszar prawno-ekonomiczny,
  • naprawczą, stosowaną przede wszystkim w podmiotach, którym zagraża upadłość - jej zadaniem jest przywrócenie odpowiedniego funkcjonowania przedsiębiorstwa,
  • rozwojową – obejmującą strategię konkretnej jednostki – jej zadaniem jest wprowadzenie zmian mających na celu zwiększenie jakości oferowanych produktów lub usług.

Restrukturyzacja dopasowana do indywidualnych potrzeb przedsiębiorstwa

Warto zaznaczyć, że proces związany z restrukturyzacją firm nie jest uniwersalny i wymaga odpowiedniego przygotowania – indywidualnie dla każdej firmy. Plan, który zadziałała w jednym przedsiębiorstwie, nie oznacza możliwości wprowadzenia go w innej jednostce. Wszystko opiera się na odpowiedniej analizie danego podmiotu gospodarczego, która jest niezwykle złożona i uwzględnia najdrobniejsze detale. Następnie przygotowywany jest szczegółowy program działań. Chcąc wprowadzić zmiany w firmie, warto skorzystać z pomocy specjalistów, którzy wszystkim się zajmą.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.