Artykuł sponsorowany

Rejestracja firmy krok po kroku

Rejestracja firmy krok po kroku

Pomysł na firmę to nie wszystko. Nawet jeśli wiesz dokładnie, na czym ma polegać działalność, którą planujesz założyć, mogą Cię przed tym powstrzymywać skomplikowane przepisy. Nie ma w tym nic dziwnego – każdy chciałby uniknąć błędów wynikających z niewiedzy. Ale nie warto rezygnować ze swojego planu tylko dlatego, że niektóre kwestie są niejasne. Co zatem trzeba zrobić, żeby zarejestrować firmę?

Zakładanie firmy – jak to zrobić?

Kwestie związane z założeniem firmy mogą wydawać się skomplikowane, ale przy odrobinie wysiłku nie tak trudno zorientować się, o co chodzi. Oto najważniejsze kroki, które trzeba podjąć chcąc zarejestrować firmę.

  1. Formularz CEIDG-1. Wypełnienie go jest konieczne w celu stworzenia wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. W tym dokumencie określa się m.in. jaką formę prawną ma przyjąć działalność gospodarcza. Może to być np. jednoosobowa firma lub spółka akcyjna. Każda forma działalności ma swoje wady i zalety – warto się z nimi zapoznać przed podjęciem decyzji. W formularzu określa się również sposób opodatkowania firmy oraz osobę, która będzie prowadziła jej dokumentację finansową. Wniosek można wypełnić przez Internet i podpisać go za pomocą podpisu elektronicznego, Profilu Zaufanego lub odręcznego podpisu po wydrukowaniu dokumentu.
  2. Do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych składa się dokument ZZA lub ZUA. Zapoznaj się z ich specyfiką i zdecyduj, który z nich jest dla Ciebie odpowiedni. Możesz wypełnić też formularz ZCNA, jeśli masz zamiar zgłosić do ubezpieczenia zdrowotnego członka swojej rodziny. Dokumenty możesz złożyć na dwa sposoby: przez Internet, przy okazji wypełniania CEIDG lub zanieść/wysłać je do ZUS-u w formie papierowej w ciągu 7 dni od rozpoczęcia działalności.
  3. VAT – płacić, czy nie płacić? Zakładając działalność, decydujesz, czy chcesz zostać płatnikiem VAT. To rozwiązanie może mieć swoje plusy i minusy. Zanim podejmiesz decyzję, zapoznaj się ze specyfiką tego podatku i dowiedz się, czy bycie płatnikiem VAT to dobra opcja dla Ciebie.
  4. Konto bankowe. Po rozpoczęciu działalności gospodarczej warto założyć również osobne konto bankowe. Aby to zrobić, trzeba mieć przy sobie dowód osobisty oraz wydrukowany formularz CEIDG. Po założeniu konta należy poinformować o tym Urząd Skarbowy i ZUS (poprzez wniosek służący do aktualizacji CEIDG).

A jeśli nie chcesz zajmować się tym sam…

Nawet jeśli wiesz już, jak założyć firmę, nadal możesz mieć wątpliwości, czy poradzisz sobie z tym sam. W takiej sytuacji możesz skorzystać z usług jednej z firm oferujących pomoc podczas rejestracji działalności gospodarczej. Jedną z takich instytucji jest Biuro księgowe Ademi. Jeśli pozwolisz profesjonalistom zająć się kwestiami związanymi z rejestracją Twojej firmy, cały proces stanie się o wiele łatwiejszy.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.