Artykuł sponsorowany

Multiagencja ubezpieczeniowa - czym się różni od innych pośredników ubezpieczeniowych?

Multiagencja ubezpieczeniowa - czym się różni od innych pośredników ubezpieczeniowych?

Zgodnie z polskim prawem, pośrednictwem ubezpieczeniowym mogą parać się wyłącznie agenci i brokerzy ubezpieczeniowi. Przedstawiciele obu tych zawodów zajmują się ułatwianiem zawierania umów ubezpieczeniowych, mogą także współuczestniczyć w realizacji zawartych już umów. W niniejszym tekście postaramy się przybliżyć różnicę między brokerem, agentem i multiagentem ubezpieczeniowym.

Pośrednicy ubezpieczeniowi

Zakres uprawnień oraz obowiązków przedstawicieli ubezpieczeniowych w Polsce reguluje właściwa ustawa. Zgodnie z jej brzmieniem, czynności pośrednika mogą wykonywać wyłącznie agenci, w tym multiagenci ubezpieczeniowi - oraz brokerzy. Pośrednikiem nie może być ani ubezpieczający, ani ubezpieczyciel, ale osoba, która pośredniczy w zawieraniu umów, np. na mocy pełnomocnictwa. Z punktu widzenia prawa, pośrednik ubezpieczeniowy jest przedsiębiorcą, który za swoje usługi pobiera wynagrodzenie.

Kim jest agent, a kim multiagent ubezpieczeniowy?

Agent, który świadczy usługi pośrednictwa ubezpieczeniowego, prowadzi swoją działalność na podstawie umowy agencyjnej, wiążącej go z konkretnym towarzystwem czy zakładem ubezpieczeń. Oznacza to, że agent ubezpieczeniowy pomaga osobom, szukającym ubezpieczenia, ale wyłącznie w ramach oferty proponowanej przez jedną, konkretną firmę. Korzystając z doradztwa agenta ubezpieczeniowego, możemy więc zawrzeć polisę, ale wyłącznie z konkretnym zakładem, który reprezentuje dany pośrednik. W takiej sytuacji, wynagrodzenie agenta wypłacane jest właśnie przez firmę, na rzecz której świadczy on usługi – czyli przez towarzystwo ubezpieczeniowe. Zupełnie inaczej wygląda współpraca z multiagentem. Tacy pośrednicy posiadają umowy agencyjne nie z jednym, ale wieloma zakładami ubezpieczeniowymi. Oznacza to, że taki doradca ubezpieczeniowy pomaga znaleźć właściwą polisę nie tylko z puli proponowanej przez jedno towarzystwo. Multiagencje ubezpieczeniowe, takie jak HRJ-Faktor, posiadają umowy z wieloma towarzystwami ubezpieczeniowymi, nie są więc związane z jednym zakładem, któremu byłyby winne lojalność. Szukając najlepszego ubezpieczenia dla konkretnego klienta, biorą pod uwagę oferty najróżniejszych ubezpieczycieli.

Kim jest broker ubezpieczeniowy?

Główna różnica między agentem, a brokerem ubezpieczeniowym polega na tym, kto ponosi koszty usługi pośrednictwa. W przypadku brokera, z definicji świadczącego usługi na rzecz klienta, którego reprezentuje na mocy pełnomocnictwa, koszty ponosi osoba ubezpieczana. W praktyce oznacza to, że z usług brokerów korzystają przede wszystkim bardzo duże przedsiębiorstwa, w których istnieje większe ryzyko powstania szkody. Dla osób prywatnych oraz małych i średnich przedsiębiorstw, które szukają najlepszych ubezpieczeń majątkowych czy komunikacyjnych, najkorzystniejszym rozwiązaniem jest zatem współpraca z multiagencją ubezpieczeniową.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.