Artykuł sponsorowany

Jak zadbać o księgowość w firmie?

Jak zadbać o księgowość w firmie?

Prowadzenie księgowości wymaga odpowiedniej wiedzy i umiejętności. W małych firmach rozliczaniem finansów często zajmują się sami przedsiębiorcy. Większa ilość pracowników i zróżnicowane transakcje wymagają jednak pomocy specjalisty. Każdy, kto zajmuje się księgowością firmy, musi stale poszerzać swoją wiedzę ze względu na ciągłe zmiany zachodzące w prawie finansowym.

Kto może zajmować się księgowością firmy?

Przy założeniu nowej firmy należy określić, kto będzie zajmował się rozliczaniem finansów działalności. Zatrudnienie księgowego zazwyczaj wybierane jest przez większe przedsiębiorstwa ze względu na dużą liczbę pracowników lub wymagane prowadzenie pełnej księgowości. To rozwiązanie wymaga jednak funduszy przeznaczonych na wynagrodzenie oraz wyposażenie kolejnego stanowiska pracy. Z usług biura rachunkowego korzysta się zazwyczaj wtedy gdy rozliczenia są bardziej skomplikowane, jednak nie na tyle, by na pełny etat zajmował się nimi księgowy. Jeśli firma jest mała, nie przeprowadza wielu różnorodnych transakcji co miesiąc, a jej formą ewidencji jest podatkowa księga przychodów i rozchodów, warto zastanowić się nad samodzielnym prowadzeniem księgowości.

Leksykony i poradniki finansowe

Prawo podatkowe nieustannie się zmienia, dlatego niezależnie od tego, czy finansami firmy będzie zajmował się przedsiębiorca, wynajęte biuro rachunkowe czy księgowy, niezbędne jest stałe poszerzanie wiedzy w tym obszarze. Można to robić na wiele sposobów, lecz najwygodniejszą formą są specjalistyczne leksykony i poradniki. Oczywiście nie każda pozycja może być tak samo wiarygodna, co ostatecznie może skutkować błędami w rozliczaniu i problemami prawnymi. Ekspert z oficyny wydawniczej Unimex we Wrocławiu tłumaczy:
Autorami tego typu tekstów powinni być znawcy prawa podatkowego. Mogą je pisać doradcy podatkowi, wykładowcy akademiccy lub sędziowie. Wtedy nie trzeba się obawiać, że zawarte w poradnikach informacje mogą zawierać błędy lub nieścisłości.

Rzetelne informacje w prostym języku

Wydawnictwa branżowe oferują książki tematyczne w oparciu o prawo danego roku, a także prenumeraty czasopism o tematyce podatkowej. Ważne jest to, by zawierały nie tylko zmiany stanu prawnego, najnowsze orzecznictwa i pisma ministerstwa finansów, ale również stosowne komentarze. Opisy dotyczące prawa i prawnych konsekwencji powinny być napisane prostym, przystępnym językiem, który dopasowany będzie do grupy docelowej. Inaczej bowiem muszą być sformułowane tematy dla księgowych pracujących w danej firmie niż teksty przeznaczone dla przedsiębiorców, którzy finansami zajmują się na własną rękę.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.