Artykuł sponsorowany

Jak wybrać dobrego księgowego?

Jak wybrać dobrego księgowego?

Decydujemy się na skorzystanie z usług biura księgowego, ponieważ nie czujemy się kompetentni w dziedzinie podatków, VAT-u czy ulg. Jak w takim razie możemy rozpoznać specjalistę w czymś, na czym się nie znamy? Przeczytaj artykuł i dowiedz się, jak wybrać dobrego księgowego. Zabaw się w detektywa, który zamiast winnego zbrodni, szuka biura księgowego dla swojego biznesu.

Czy oferta biura księgowego odpowiada Twoim potrzebom?

Zapytaliśmy o to księgową z Biura Rachunkowego PIMAG z Wrocławia:
Skorzystajmy z doświadczeń osób, którym ufamy – znajomych przedsiębiorców, rodziny, przyjaciół. Poprośmy ich o rekomendacje. Najlepiej będzie, jeśli polecenia będą pochodziły od ludzi, którzy mają podobne biznesy, a co za tym idzie, podobne potrzeby do naszych. Biura księgowe mają swoje specjalizacje, a nam zależy, aby powierzyć swój interes najlepszym w tym fachu. Sprawdźmy przy tym, czy biuro rachunkowe jest certyfikowane i posiada ubezpieczenie OC.
Gdy mamy parę poleceń, czas na zabawę w detektywa. Napiszmy e-mail do wszystkich kandydatów i przekonajmy się, ile zajmie im odpowiedź. Zadzwońmy z pytaniem do biura księgowego i zobaczmy, które zdoła udzielić jej przez telefon, a które zignoruje naszą prośbę. Możemy zadać sobie pytanie – czemu księgowy miałby udzielać nam porady za darmo? Zdobycia zaufania i sympatii klienta to podstawa udanego biznesu. Taki testowy telefon pokaże nam, jakie podejście do swojego interesu ma księgowy. Przy okazji dowiedzmy się, w jakich godzinach księgowy odpowiada na e-maile i telefony. Każdy księgowy ma swoje zasady pracy – jeden odpisze nam tylko w dni powszednie w godzinach 8-16, inny odpowie na wiadomość nawet w środku nocy w trakcie weekendu. To od naszych potrzeb zależy, która opcja bardziej nam pasuje.

Czynnik ludzki przy wyborze dobrego księgowego

Na koniec czas na wizytę w biurze. Jeśli zakładasz działalność lub zmieniasz księgowego, to na pewno masz dużo pytań – zadaj je i sprawdź, czy rozumiesz odpowiedzi. Wielu księgowych nie umie pozbyć się maniery urzędowego języka nawet w kontaktach z klientem, który ma prawo go nie rozumieć. Ostatnia sprawa to wygoda korzystania z usług księgowego. Zapytaj się, w jaki sposób będą odbierane dokumenty – faktury, potwierdzenia przelewów itp. Jedne biura księgowe w ofercie mają informację, że proszą tylko o comiesięczne skany i przyniesienie oryginałów raz na parę miesięcy, inne odbierają wszystkie dokumenty osobiście, a inne żądają przyniesienia ich do biura każdego miesiąca. Celowo nie wspominamy o cenie, ponieważ kompetentny księgowy, z którym mamy dobry kontakt, pozwoli nam zaoszczędzić wiele tysięcy złotych na karach, przegapionych ulgach, czy niedopilnowanych terminach.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.