uslugi-ksiegowe

Jak wybrać dobrego księgowego?

Decydujemy się na skorzystanie z usług biura księgowego, ponieważ nie czujemy się kompetentni w dziedzinie podatków, VAT-u czy ulg. Jak w takim razie możemy rozpoznać specjalistę w czymś, na czym się nie znamy? Przeczytaj artykuł i dowiedz się, jak wybrać dobrego księgowego. Zabaw się w detektywa, który zamiast winnego zbrodni, szuka biura księgowego dla swojego biznesu.

Czy oferta biura księgowego odpowiada Twoim potrzebom?

Zapytaliśmy o to księgową z Biura Rachunkowego PIMAG z Wrocławia:

Skorzystajmy z doświadczeń osób, którym ufamy – znajomych przedsiębiorców, rodziny, przyjaciół. Poprośmy ich o rekomendacje. Najlepiej będzie, jeśli polecenia będą pochodziły od ludzi, którzy mają podobne biznesy, a co za tym idzie, podobne potrzeby do naszych. Biura księgowe mają swoje specjalizacje, a nam zależy, aby powierzyć swój interes najlepszym w tym fachu. Sprawdźmy przy tym, czy biuro rachunkowe jest certyfikowane i posiada ubezpieczenie OC.

Gdy mamy parę poleceń, czas na zabawę w detektywa. Napiszmy e-mail do wszystkich kandydatów i przekonajmy się, ile zajmie im odpowiedź. Zadzwońmy z pytaniem do biura księgowego i zobaczmy, które zdoła udzielić jej przez telefon, a które zignoruje naszą prośbę. Możemy zadać sobie pytanie – czemu księgowy miałby udzielać nam porady za darmo? Zdobycia zaufania i sympatii klienta to podstawa udanego biznesu. Taki testowy telefon pokaże nam, jakie podejście do swojego interesu ma księgowy. Przy okazji dowiedzmy się, w jakich godzinach księgowy odpowiada na e-maile i telefony. Każdy księgowy ma swoje zasady pracy – jeden odpisze nam tylko w dni powszednie w godzinach 8-16, inny odpowie na wiadomość nawet w środku nocy w trakcie weekendu. To od naszych potrzeb zależy, która opcja bardziej nam pasuje.

Czynnik ludzki przy wyborze dobrego księgowego

Na koniec czas na wizytę w biurze. Jeśli zakładasz działalność lub zmieniasz księgowego, to na pewno masz dużo pytań – zadaj je i sprawdź, czy rozumiesz odpowiedzi. Wielu księgowych nie umie pozbyć się maniery urzędowego języka nawet w kontaktach z klientem, który ma prawo go nie rozumieć.

Ostatnia sprawa to wygoda korzystania z usług księgowego. Zapytaj się, w jaki sposób będą odbierane dokumenty – faktury, potwierdzenia przelewów itp. Jedne biura księgowe w ofercie mają informację, że proszą tylko o comiesięczne skany i przyniesienie oryginałów raz na parę miesięcy, inne odbierają wszystkie dokumenty osobiście, a inne żądają przyniesienia ich do biura każdego miesiąca.

Celowo nie wspominamy o cenie, ponieważ kompetentny księgowy, z którym mamy dobry kontakt, pozwoli nam zaoszczędzić wiele tysięcy złotych na karach, przegapionych ulgach, czy niedopilnowanych terminach.

śr. ocena 5 / głosów 5