Co powinny zawierać księgi rachunkowe?
Obowiązkiem każdego przedsiębiorstwa jest ewidencjowanie przychodów i rozchodów. Służą do tego księgi rachunkowe. Pozwalają prowadzić uporządkowane chronologicznie zapisy na temat obrotów i sald oraz aktywów i pasywów danej firmy. Ustawa o rachunkowości z dnia 29 września 1994 r. wskazuje, kto dokładnie ma obowiązek prowadzenia księgowości w księgach rachunkowych oraz jak w jaki sposób należy to robić.
Obowiązkowe elementy ksiąg rachunkowych
Na początku wymienimy obligatoryjne elementy ksiąg rachunkowych, a następnie dokonamy ich charakterystyki. Wszystkie niezbędne składniki ksiąg rachunkowych znajdziemy też w Art. 13 wspomnianej ustawy. Należą do nich:- Dziennik.
- Księga główna.
- Księga pomocnicza.
- Zestawienia obrotów i sald kont księgi głównej oraz sald kont ksiąg pomocniczych.
- Wykaz składników aktywów i pasywów, tzw. inwentarz.
Komu zlecić prowadzenie ksiąg rachunkowych?
Prowadzeniem ksiąg rachunkowych może zająć się biuro rachunkowe. Samodzielne dbanie o księgowość jest możliwe, ale wymaga znajomości zasad księgowości i prawa podatkowego oraz stałej aktualizacji wiedzy.Profesjonalni księgowi zdejmują z przedsiębiorcy ciężar prowadzenia księgowości, przejmując odpowiedzialność za ewentualne błędy i związane z nimi konsekwencje. Mają odpowiednie doświadczenie, aby rozwiązać najbardziej skomplikowane problemy księgowe. Mogą prowadzić księgowość firm działających w różnych branżach. Zapewniają poufność danych i gwarantują dohodowanie ustalonych terminów – podkreśla nasz rozmówca z biura rachunkowego Astron w Lublinie.W ustalenia zakresu współpracy, należy skontaktować się z wybranym biurem rachunkowym i omówić szczegóły.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana