Artykuł sponsorowany

Cechy dobrej księgowej

Cechy dobrej księgowej

Dla wielu firm znalezienie dobrej, godnej zaufania księgowej jest kluczowym warunkiem do prowadzenia działalności gospodarczej. Bez względu na to, czy będzie to jedna osoba, czy zespół biura rachunkowego, najważniejsze są tu kompetencje, doświadczenie oraz zaangażowanie w wykonywaną pracę. Jakie jeszcze cechy powinna być dobra księgowa? Szczegóły w artykule poniżej.

Właściwy człowiek do spraw księgowych

Do tego, aby być dobrym księgowym nie wystarczy ukończenie studiów ekonomicznych i dyplom magistra w tej dziedzinie. Równie ważna będzie tu chęć rozwoju i poszerzania swoich kwalifikacji. Jak przyznają pracownicy biura rachunkowego PLUS, dobry księgowy musi śledzić wszelkie zmiany w obowiązujących przepisach z zakresu księgowości oraz podatków, aby móc zapewnić klientom rzetelne i profesjonalne usługi. Na jakość pracy księgowego na pewno przekłada się też jego dotychczasowe doświadczenie zawodowe: im jest ono większe, tym większa szansa na to, że mamy do czynienia z kompetentnym specjalistą.

W czym pomoże dobra księgowa?

Wybierając do współpracy księgową, warto pamiętać, że potrzebujemy wszechstronnego specjalisty, który fachowo zajmie się naszymi sprawami takimi jak prowadzenie ksiąg rachunkowych, rozliczanie podatków, reprezentowanie przed organami państwowymi, prowadzenie różnego rodzaju ewidencji, fachowe doradztwo, sprawy kadrowo-płacowe oraz wiele, wiele innych. Wszystkie te usługi powinny być świadczone w oparciu o obowiązujące prawo, ale też z uwzględnieniem interesów klienta. Dobry księgowy jest w stanie zapewnić odpowiednią pomoc, a gdy brakuje mu wiedzy z danej dziedziny lub doświadczenia – wskazać innego specjalistę, który udzieli klientowi fachowego wsparcia.

Zaangażowanie i co jeszcze?

Dobra księgowa powinna być w stu procentach zaangażowana w wykonywane obowiązki oraz odznaczać się dobrą organizacją pracy i elastycznością. Powinna być też osobą odpowiedzialną oraz dotrzymującą przyjętych zobowiązań i terminów. Na pewno przydadzą się też takie cechy jak odporność na stres i pracę pod presją czasu oraz dokładność i skrupulatność. W pracy księgowej nie ma miejsca na błędy czy pomyłki, dokumenty też powinny być utrzymywane w należytym porządku. Jeśli chodzi o kontakty zawodowe, takie cechy dobrej księgowej jak komunikatywność, cierpliwość i łatwość nawiązywania kontaktów interpersonalnych też powinny być mile widziane. Księgowy powinien też, podobnie jak każda inna osoba, z którą łączą nad relacje biznesowe, być człowiekiem o dużej kulturze osobistej: kontakty z nim nie mogą wywoływać u klienta negatywnych emocji.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.