Książki do edukacji wczesnoszkolnej - niezbędnik każdego ucznia
Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna to niezwykle istotne dziedziny. Skuteczność edukacji dzieci w najmłodszym wieku w dużej mierze zależy od odpowiednio zastosowanych metod pracy z młodymi ludźmi. Książki do edukacji wczesnoszkolnej to niezbędniki wszystkich uczniów. Na rynku dostępnych jest ich mnóstwo, czym więc kierować się przy wyborze tych właściwych? - Porozmawiajmy o temacie szerzej.
Dlaczego wciąż stawiamy na książki w dobie wszechobecnego Internetu?
Wielu młodych rodziców dziś zadaje sobie pytanie: po co właściwie wciąż stawiamy na książki, skoro w Internecie możemy znaleźć mnóstwo przeróżnych materiałów? - To pytanie słuszne, ale słuszna jest także uzasadniona odpowiedź na nie: bo to wygodniejsze i pewniejsze. Weźmy za przykład bardzo prostą pozycję – zestaw ćwiczeń przeznaczony dla dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym, w którym znajdują się strony z rysunkami do ćwiczeń grafomotorycznych i manualnych, rysowaniem po kropkach i malowaniem oraz opisujące rysunki proste zdania podzielone na wyrazy, sylaby i litery. Teoretycznie to samo możemy sobie znaleźć w sieci i wydrukować swojemu dziecku na pojedynczych kartkach. Tylko czy to na pewno się opłaci? - Otóż nie. Nie opłaci się finansowo (kolorowy tusz do drukarki jest drogi; drogi jest cały wydruk na papierze dobrej jakości), zakup kompletnej książki dla dziecka będzie relatywnie tańszy, a do tego trzeba dodać wprost: porcja kartek nie zaintryguje dziecka tak, jak kolorowa książka. Tania książka – to nie musi być droga pozycja.
Zalecenia pedagogów i własna koncepcja nauczania
Gdy posyłamy dziecko do przedszkola lub szkoły, z założenia powierzamy pieczę nad nim pedagogowi. W kontekście wyborze książek do edukacji wczesnoszkolnej należy więc w pełni zaufać w kompetencje nauczyciela. Więcej mówią nam o tym specjaliści z Oficyny Wydawniczej „Impuls”:
Jeśli dziecko uparcie sugeruje nam, że nie będzie się uczyło, bo podręczniki są złe, a nauczyciel nie zna się na swojej pracy, nie powinniśmy ulegać. Dla wielu rodziców to trudne, że w pierwszej kolejności muszą zaufać obcemu, dorosłemu człowiekowi, a nie opinii swojego dziecka, jednak taki jest nasz obowiązek.
Powyższe nie oznacza oczywiście, że nie możemy próbować sami pracować ze swoimi dziećmi na wybranych przez nas książkach do edukacji wczesnoszkolnej w domu, jednak nie możemy podważać kompetencji nauczyciela. I jeszcze jedna ważna sprawa: gdy nauczyciel sugeruje nam, że nasze dziecko ma braki – koniecznie dopytajmy o szczegóły i koncepcję, jak według pedagoga możemy zacząć te braki nadrabiać. I odwrotnie, jeśli my zauważymy, że nasze dziecko ma z czymś problem, nie wstydźmy się powiedzieć o tym nauczycielowi i poprosić o pomoc.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana