Artykuł sponsorowany

Jak wybrać żłobek dla dziecka?

Jak wybrać żłobek dla dziecka?

Wybór idealnego żłobka nie jest łatwy. Pod uwagę warto wziąć nie tylko kwestie praktyczne, związane na przykład z zajęciami i godzinami pracy placówki, ale także aspekty powiązane z dobrą atmosferą i poczuciem zaufania – a więc te „niemierzalne”. Jak zabrać się do tej odpowiedzialnej decyzji? Czym kierować się przy wyborze? Dowiesz się z tego artykułu.

Kwestie formalne

Pierwsza rzecz, której trzeba się dowiedzieć, to zezwolenie na prowadzenie działalności. Dziś na rynku funkcjonuje wiele prywatnych żłobków, a opieka nad dziećmi do lat 3 to działalność regulowana prawnie, więc jest to bardzo istotna kwestia.

Placówka powinna widnieć w dwóch rejestrach:

  1. 1. Wykaz Dziennych Opiekunów
  2. 2. Rejestr żłobków i klubów dziecięcych

-Miejsca, które są wpisane do powyższych rejestrów, muszą spełniać specjalne wymagania ustawowe i podlegają regularnym kontrolom

– przekonuje pracownik żłobka Akademia Malucha w Gliwicach. Dzięki temu masz pewność, że placówka podlega normom, a dzieci znajdują się pod opieką wykształconej kadry.

Organizacja opieki

Warto zwracać uwagę na liczbę opiekunek/opiekunów. Jest to kluczowe, bo im więcej jest dzieci, tym większa kadra powinna być zatrudniona, by zapewnić odpowiednią i uważną opiekę nad dzieckiem. Jaka jest optymalna liczba opiekunów lub opiekunek w żłobku? Jedna taka osoba spokojnie poradzi sobie z piątką maluchów. Ale jeśli już musi sprostać opiece nad ósemką,
z czego połowa jest raczkująca, to robi się problem.

Istotna jest także wielkość sali zabaw. Jeśli w małym pomieszczeniu jest dużo dzieci, robi się niepotrzebny harmider. Rzecz jasna, w takich warunkach, dzieci dużo szybciej się męczą i nie mają dla siebie komfortowej przestrzeni.

Jadłospis jest bardzo ważny

W każdym żłobku, który odwiedzasz, zwracaj uwagę na codzienny jadłospis. Choć jest to kwestia bardzo indywidualna, to jednak istnieją obiektywne wyznaczniki dobrego żłobkowego menu. Przede wszystkim, niech będzie ono różnorodne. Jednego dnia dania mięsne, innego wegańskie. Oczywiście jeśli zależy ci na konkretnym typie diety, warto o tym powiedzieć już na samym początku.

Nie bez znaczenia są też pory wydawania posiłków. O której będziesz odebrać swoją pociechę? Jeśli o 17.00, to dowiedz się, czy do tej godziny nie będzie musiało czekać głodne. Najlepiej, jeśli posiłki są porcjowane w regularnych odstępach. Na przykład około 12.00 zupa, o 14.40 drugie danie, a potem kolejne danie ciepłe lub deser.

Spotkanie, kontakt, intuicja

Pierwsze odczucia na temat żłobka klarują się już na etapie pierwszego spotkania zapoznawczego. Jeśli w kontakcie z opiekunem lub dyrektorem placówki odczuwasz dziwną niechęć, lub barierę emocjonalną, zaufaj intuicji.

To samo dotyczy kontaktu z przedstawicielami żłobka. Jeśli, mimo prośby, nigdy nie otrzymujesz na maila obiecanej rozpiski z jadłospisem, to jest to pierwszy sygnał, że późniejszy kontakt również może być utrudniony lub opóźniony.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.