Rola skakanki w treningu bokserskim

Trening bokserski to nie tylko praca nad precyzją uderzeń i techniką ich wykonywania. To przede wszystkim ćwiczenia na utrzymanie doskonałej formy całego organizmu, pozwalające na zachowanie szybkości i siły. W zakres takiego planu pracy wchodzą ćwiczenia kondycyjne, wśród których jednym z najskuteczniejszych jest skakanie na skakance. Czemu ta na pozór mało wymagająca aktywność jest tak istotna?

Celne ciosy i umiejętne uniki, które można oglądać podczas walk na ringu, są efektem ciężkiej pracy zawodników oraz regularnego dbania o kondycję i wytrzymałość. Praca nad techniką to tylko element treningu bokserskiego. Dużą jego część pochłaniają zadania sprawnościowe, takie jak na przykład, skakanie na skakance bokserskiej. To proste ćwiczenie ma kluczowy wpływ na sprężystość mięśni oraz ogólnie poprawia sprawność organizmu.

Na czym polegają ćwiczenia na skakance?

Profesjonalne ćwiczenia ze skakanką to nie tylko skakanie przez sznurek, jak mogłoby się wydawać postronnym obserwatorom. Jak podkreśla pracownik sklepu LEONE POLSKA oferującego odzież i akcesoria do sportów walki, do tego rodzaju aktywności również należy się odpowiednio przygotować. Przede wszystkim, trzeba pamiętać o rozciąganiu, które pozwoli uniknąć kontuzji podczas skakania. Rozgrzanie mięśni jest bardzo ważnym elementem każdego treningu. Jego pominięcie może skutkować naderwaniami ścięgien lub skręceniami.

Ważna jest postawa utrzymywana podczas skakania. Nie wolno się garbić! Plecy muszą być proste, brzuch wciągnięty, a łokcie ułożone wzdłuż tułowia. Skakanką powinny obracać same dłonie, a barki  powinny pozostawać nieruchome.

Jeśli zaczynasz trening ze skakanką, nie musisz przejmować się tempem. Skup się na utrzymywaniu prawidłowej postawy ciała, a szybkie tempo podskoków osiągniesz z czasem. Utrzymuj się na palcach, skakanie na całych stopach może powodować ból i dyskomfort. Efektywnie przeprowadzone ćwiczenia wymagają napięcia stóp i ścięgien Achillesa poprzez opadanie tylko na przednią część podeszwy.

Jakie są korzyści treningu na skakance?

To idealne ćwiczenie na poprawę ogólnej kondycji organizmu, ponieważ angażuje bardzo wiele mięśni. Podczas skakania pracuje praktycznie całe ciało. To doskonały sposób, by spalić tkankę tłuszczową, ponieważ 30 minut spędzone na takim treningu pozwala na spożytkowanie aż 400 kcal. Dodatkowe korzyści płynące z treningu na skakance to:

  • poprawa wytrzymałości i skoczności,
  • zwiększenie szybkości i zwinności,
  • poprawa wydolności organizmu,
  • wysmuklenie sylwetki.

Dlatego taki rodzaj ćwiczeń jest bardzo ważny podczas przygotowania bokserskiego. Efekty, jakie można dzięki niemu uzyskać, są widoczne i szybko osiągalne. Skakanka to akcesorium nie tylko dla bokserów. Jeśli szukasz sposobu na poprawę ogólnej kondycji i wysmuklenie sylwetki, zacznij z nią pracować, a efekty pojawią się już niedługo.

śr. ocena 5 / głosów 5