Przepis na sukces. Jaka powinna być hotelowa restauracja?

Powiada się, że dobra restauracja to prawdziwa wizytówka hotelu. W stwierdzeniu tym nie ma krzty przesady. Smaczny posiłek – podobnie jak wygodny nocleg – stanowi podstawę udanego wypoczynku. Z tego względu hotelowa gastronomia stoi na coraz wyższym poziomie, a wiele lokali osiąga status kultowych. Co właściwie przesądza o ich sukcesie? Sprawdźmy to.

Przez żołądek do serca

Sprostanie gustom kulinarnym gości to nie lada wyzwanie. Każdy z nich ma swoje preferencje i nawyki żywieniowe. Najlepsze hotelowe restauracje są tego świadome, dlatego ich menu obfituje w rozmaite dania – kuchni polskiej i zagranicznej, mięsne i wegańskie, bezglutenowe, dla diabetyków i wiele innych. Dzięki uniwersalnemu podejściu, szefowie kuchni są w stanie sprostać oczekiwaniom najbardziej wymagających smakoszy.

W dodatkowym urozmaiceniu karty dań pomaga wprowadzenie potraw lokalnych i sezonowych oraz szerokiej gamy alkoholi. Nie możemy też zapominać o najmłodszych gościach, którzy często odwiedzają restaurację wraz z rodzicami. Dzieci to szczególne niejadki, dlatego dobrym wyjściem jest opracowanie dań dedykowanych specjalnie dla nich – radzi ekspert renomowanej restauracji Cristal przy Pałacu Żaków pod Warszawą.

Z dbałością o jakość

Nawet najlepsze menu nie odniesie sukcesu, jeżeli potrawy będą bazować na niskiej jakości składnikach. Spiżarnia dobrej hotelowej kuchni jest zaopatrzona w produkty pierwszej świeżości – dotyczy to zwłaszcza owoców, warzyw i mięsa. Warto nawiązywać współpracę z firmami dostawczymi, które przywożą towary ze sprawdzonych źródeł. Tym samym oszczędzamy czas, który musielibyśmy spędzić na zakupach w sklepie.

Na rynku istnieje wiele firm, zaopatrujących sektor HoReCa. Gwarantują one stałe dowozy paczek w ustalonych odstępach czasu. Dzięki temu mamy pewność, że żywność nie jest przeterminowana i nadaje się do bezpiecznego spożycia. W przypadku restauracji serwujących dania kuchni regionalnej, opłacalne jest skontaktowanie się z dostawcami lokalnymi – objaśnia przedstawiciel restauracji Cristal.

Atmosfera ma znaczenie

Wizyta w restauracji to prawdziwe święto, stanowiące ucztę dla podniebienia, ale też dla oczu, uszu czy… węchu. O odwiedzeniu danego miejsca często decydują detale, takie jak wygląd wnętrz, sposób aranżacji przestrzeni, oświetlenie, muzyka czy unoszące się aromaty potraw. Najlepsze hotelowe restauracje są dopracowane w każdym calu już na etapie projektowania. Dzięki temu nie mają problemów z przyciągnięciem uwagi klientów.

Osoba odwiedzająca hotelową restaurację powinna czuć się niemal jak u siebie. W budowaniu poczucia komfortu i dobrej atmosfery niebagatelną rolę odgrywa obsługa – od kelnerów, aż po samą kuchnię. Okazując gościowi serce, możemy liczyć na jego wdzięczność i uznanie. To najlepszy sposób na pozyskanie stałych bywalców i zbudowanie renomy danego miejsca – podsumowuje specjalista z Pałacu Żaków.

śr. ocena 6.7 / głosów 3