Artykuł sponsorowany

Czym zajmują się agencje turystyczne?

Czym zajmują się agencje turystyczne?

Agencje turystyczne często traktowane są jak organizatorzy wycieczek, jednak zakres ich usług jest zupełnie inny. Do ich zadań nie należy organizowanie pobytów turystycznych, a jedynie pośredniczenie w sprzedaży między touroperatorami a klientami. Dzięki temu oferta, którą prezentują, zazwyczaj jest bogata, ponieważ składa się z katalogów różnych firm.

Różnica między agencją turystyczną a touroperatorem

Agencja turystyczna to przedsiębiorstwo, którego celem jest pośredniczenie w zawieraniu umów dotyczących usług związanych z wypoczynkiem, turystyką i rekreacją. Do jej zadań nie należy organizacja wycieczek, bowiem zajmują się tym touroperatorzy. Są to biura organizujące pełne pakiety wypoczynkowe, czyli przeloty i przewozy, transfery z lotniska, zakwaterowanie i wyżywienie. Agencje turystyczne w zamian za prowizję udostępniają klientom oferty touroperatorów na podstawie podpisanej z nimi umowy na sprzedaż określonych usług. Do ich obowiązków należą czynności wykonywane na rzecz organizatora turystyki, wskazywanie w umowach z klientami organizatora wybranej przez nich formy wypoczynku oraz działania wynikłe z umowy agencyjnej.

Bogata oferta i atrakcyjne ceny

Głównym zadaniem agencji turystycznych jest pozyskiwanie klientów, dlatego też bardzo często ich siedziby są usytuowane w uczęszczanych miejscach, gdzie zachęcają przechodniów atrakcyjnymi wycieczkami. Choć agencje turystyczne pełnią rolę pośredniczącą pomiędzy klientami a touroperatorami, ceny za poszczególne wycieczki wcale nie muszą być wygórowane. Ponadto potencjalni klienci mają możliwość poznać szeroką ofertę, która nie ogranicza się do jednego touroperatora. Jednak klient podpisujący umowę musi wiedzieć, że agencja turystyczna jest tylko pośrednikiem i nie odpowiada za formę wypoczynku czy różnego rodzaju warunki niezgodne z umową.

Czy agencję turystyczną znajdziemy w rejestrze?

Wszelkiego rodzaju biura podróży, biura turystyczne, touroperatorzy czy przedsiębiorstwa turystyczne powinny znajdować się w rejestrze organizatorów turystyki i przedsiębiorców ułatwiających nabywanie powiązanych usług turystycznych. Umożliwia to zweryfikowanie jednostki pod względem wierzytelności.
Pracownik agencji turystycznej „Ita” Beaty Gruntowicz w Białymstoku wyjaśnia: Zupełnie inaczej jest z agencjami turystycznymi. Ich działalność nie wymaga wpisu do rejestru. Ponadto nie muszą one posiadać dodatkowych pozwoleń czy ubezpieczenia. Agencja turystyczna działa jedynie w imieniu organizatora wypoczynku.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.