Artykuł sponsorowany

Czym powinien charakteryzować się idealny pokój hotelowy?

Czym powinien charakteryzować się idealny pokój hotelowy?

Pokój jest wizytówką hotelu. Warto zaznajomić się z informacjami na jego temat przed wynajęcie noclegu. Może okazać się, że nie wszystkie oczekiwane standardy są w nim spełnione. Jakie cechy powinien posiadać zatem wzorowy pokój hotelowy?

Spójrz na oznaczenia

Skróty oznaczeń pokoi hotelowych informują o rozkładzie łóżek w pomieszczeniu. Jak odczytywać literki umieszczone przy poszczególnych rezerwacjach?
  • SGL (single) – pokój jednoosobowy
  • DBL (double) – pokój dwuosobowy, przeważnie z łóżkiem małżeńskim
  • TWIN – również pokój dwuosobowy, ale z oddzielnymi łóżkami
  • TPL (triple) – pokój trzyosobowy
  • QDBL (quad) – pokój czteroosobowy, mający jedno łóżko małżeńskie i dwa osobne.
  • FAM (family room) – pokój przeznaczony najczęściej dla 3-5 osób, zdarza się, że posiadający dwie oddzielne sypialnie.
  • APT (apartment) – pokój w standardowym wyposażeniu, ale posiadający dodatkowo aneks kuchenny, naczynia oraz sztućce, dzięki czemu można samemu przygotowywać sobie posiłki.

Podstawowe wyposażenie pokoi hotelowych

Im większą liczbę gwiazdek posiada hotel, tym lepsza jakość, ale podstawowe wyposażenie obowiązuje w większości pokoi, na które składają się: łóżko, stolik nocny, szafa, stół, lustro, a nawet telewizor lub telefon. W łazience należy spodziewać się środków do mycia, ręczników, natomiast w wyższym standardzie – suszarki i kosmetyków pielęgnacyjnych. Trochę inaczej sprawa wygląda z apartamentami. Wnętrze w nich składa się z sypialni, salonu, pokoju dziennego oraz aneksu kuchennego z niezbędnym wyposażeniem. W łazience można znaleźć pralkę, a w salonie telewizor oraz Wi-Fi.

O czym należy pamiętać, urządzając pokój hotelowy?

Pokój hotelowy kojarzy się gościom z noclegiem, wygodnym łóżkiem oraz wypoczynkiem, dlatego podczas planowania pomieszczenia inwestor oraz projektanci wykorzystują kilka stałych zasad, np. w hotelach, które mają pięć gwiazdek, pokój dwuosobowy musi mieć min. 18 m 2, w 4-gwiazdkowych – 16 m 2, a w 3-gwiazdkowych – 14 m 2. Najważniejszym elementem wyposażenia pokoju hotelowego jest łóżko – ważne, aby było ono odpowiednio skonfigurowane. Uniwersalnym rozwiązaniem jest zastosowanie materaca sprężynowego, który jest wytrzymały i łatwy w utrzymaniu higieny – zauważa właściciel Hotelu Borowieckiego w Łodzi. Wielkość biurek znajdujących się w pokojach została zmniejszona ze względu na miniaturyzację urządzeń elektronicznych. Obecnie często korzysta się z laptopa leżąc np. w łóżku. Wszelkie urządzenia można również zostawić przy łóżku na stoliku nocnym, na którym pojawiają się coraz częściej stacje dokujące dla smartfonów oraz elektroniczne budziki. Nowe technologie wymuszają na inwestorach zmiany w wyposażeniu pokoi hotelowych, ale wszystko odbywa się dla wygody obu stron, dzięki czemu czujemy się w nich coraz bardziej komfortowo.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.