Artykuł sponsorowany

Cechy prawdziwej winiarni

Cechy prawdziwej winiarni

W winie można odnaleźć niespotykaną nigdzie indziej harmonię, spokój i powolność, która nie jest lenistwem, ale przeciwieństwem szybkiego tempa, tak charakterystycznego dla dużych miast i odpowiedzialnych stanowisk. W winie każdy może znaleźć to, czego potrzebuje i czego nie doświadcza tego na co dzień. A dobre wino odnajdziemy nigdzie indziej jak w prawdziwej, dobrej winiarni. Czym jest prawdziwa winiarnia?

Miejsce spotkań

Wiele osób, słysząc „ dobra winiarnia”, pomyśli zapewne – ot, po prostu ładniejsza nazwa dla sklepu z winem. Jednak różnica jest zasadnicza – gdyż do sklepu przychodzimy po to, aby szybko coś wybrać, kupić, zapłacić i wyjść. W przypadku winiarni sprawa wygląda zupełnie inaczej: to trochę tak, jakby przyjść do znajomego pasjonata, który ma duży zbiór win. Do winiarni przychodzi się, by czegoś się dowiedzieć, poznać nową odmianę, degustować ją, podyskutować o doznaniach albo nowych odkryciach. A niekiedy i o życiu.

Winiarnia a „sklep z winem”

Winiarnia tym się różni od sklepu monopolowego i czegoś, co nazwalibyśmy „marketem z winem”, że nic nie dzieje się tam przypadkiem. Nieprzypadkowy jest i dobór win, i dobór pracowników – każdy z nich jest pasjonatem tego, co robi, a co za tym idzie – zna się na rzeczy i potrafi profesjonalnie doradzić. My tego nie musimy. Możemy być po prostu miłośnikami dobrego wina, możemy być dopiero na początku pasji odkrywania wina, możemy nie mieć jeszcze wyrobionych upodobań. A możemy też już to wszystko mieć – oczekiwania, upodobania i wiedzę – ale szukamy nowych doznań. Wtedy z pomocą przyjdzie nam ktoś, kto będzie umiał zaproponować coś nowego.

Dobry wybór

W Polsce z każdym rokiem zainteresowanie dobrym winem rośnie, dlatego winiarni jest coraz więcej. Działa to oczywiście na korzyść miłośników wina, bo i wiedza na ten temat jest coraz większa, i wybór jest coraz lepszy. Dobrą winiarnię można poznać jednak po tym, że nie oferuje ona wszystkiego, czyli tak naprawdę niczego – ilość gatunków, szczepów i odmian wina jest tak liczna, że trudno byłoby je zmieścić w jednym miejscu. Dlatego też winiarnie mają swoje specjalizacje – jedni specjalizują się w winach Hiszpańskich, inni we Włoskich, w winach z północy Francji, a jeszcze inni – np. skład wina Fort Okęcie – w winach południowofrancuskich. Gwarantuje to jednolitość oferty i wysoce specjalizacyjną wiedzę. Oraz to, że w zakresie win z tego rejonu możemy tu znaleźć nawet bardzo niszowe pozycje, na które nie byłoby miejsca w sklepie, którego wybór nie jest tak jednorodny.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.