Artykuł sponsorowany

Cechy dobrej chińskiej restauracji

Cechy dobrej chińskiej restauracji

Restauracje serwujące dania kuchni chińskiej można są dziś bez trudu spotkać w wielu miejscach na świecie oddalonych od Chin czy Azji o tysiące kilometrów, w tym również w Polsce. My, Polacy bardzo polubiliśmy chińszczyznę i w ogóle kuchnię azjatycką, dzięki której mamy możliwość spróbowania orientalnych potraw, kiedyś w naszym kraju dostępnych tylko dla nielicznych.

Jedna nazwa, różne tradycje

Zanim przejdziemy do tematu chińskich restauracji, warto powiedzieć kilka słów o samej kuchni chińskiej. Kraj ten ma bogate i zróżnicowane regionalnie tradycje kulinarne, główne z nich to kuchnia pekińska, kantońska, szanghajska oraz syczuańska. Ich wspólne cechy to aromatyczne poprawy przyrządzane z dużą ilością przypraw i sosów nadających daniom słodko-słony, słodko-pikantny, korzenny smak. W kuchni chińskiej chętnie wykorzystuje się warzywa, głównie w postaci nadzienia oraz dodatków do zup i wywarów. Postawą przyrządzanych potraw jest mięso: wieprzowina, wołowina, dróż, owoce morza i ryby. Często w oryginalnych chińskich daniach znajdują się również ryż, tofu, soja, chińskie grzyby, liczi, ananas, pędy bambusa.

Dobra restauracja, czyli jaka?

Z faktu, że w naszym kraju jest dużo chińskich restauracji nie wynika, niestety, że wszystkie one zapewniają bardzo dobre jedzenie i obsługę Gości na odpowiednim poziomie. Co może sugerować Klientom, że mają do czynienia z naprawdę dobrą restauracją orientalną? Zapytaliśmy o to założycieli popularnej restauracji chińskiej Lee’s Chinese w Gdańsku. Okazuje się, że największą zaletą w przypadku takich miejsc jest korzystanie z oryginalnych, sprawdzonych przepisów kulinarnych oraz wykorzystanie najwyższej jakości produktów spożywczych. Ważne są też umiejętności kucharzy. Idealnie jest, jeśli są to rodowici Chińczycy lub osoby świetnie znające tajniki tamtejszej kuchni i kultury, posiadający rzecz jasna również odpowiednie doświadczenie w gastronomii. Kolejną cechą dobrej restauracji chińskiej jest lokalizacja – lokale znajdujące się w centrum miasta mogą liczyć na większe zainteresowanie klientów. Za wyborem danej restauracji przemawia na pewno bogate i zróżnicowane menu, odpowiadające oryginalnym tradycjom chińskiej kuchni. Niekiedy w takiej restauracji można spróbować również najsłynniejszych dań innych kuchni azjatyckich np. kuchni wietnamskiej, co dla klientów lubiących różnorodność smaków jest dużym atutem. Warto na koniec wspomnieć o możliwości zamawiania jedzenia z dowozem, co dla niektórych klientów jest kluczowym czynnikiem przy wyborze restauracji, a nie wszystkie lokale gastronomiczne zapewniają taką opcję.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.