Artykuł sponsorowany

Jak zaprojektować dobrą wizytówkę?

Jak zaprojektować dobrą wizytówkę?

Wizytówki to sprzymierzeńcy Twojego biznesu. Warto mieć je zawsze przy sobie – nigdy nie wiadomo, kto będzie zainteresowany Twoim produktem lub usługą! Dobrze zaprojektowana wizytówka wzmocni pozytywne pierwsze wrażenie, przypieczętuje obiecującą rozmowę i sprawi, że zostaniesz zapamiętany. Czym powinna się charakteryzować dobra wizytówka? O tym dalej!

Techniczne standardy projektowania wizytówek, których warto się trzymać

Choć zawsze warto się wyróżnić, w przypadku wizytówek dobrze jest to robić w ramach pewnej konwencji. Najważniejszy jest tu format wizytówki. Nie jest on przypadkowy. Niewielkie wymiary wizytówek są podyktowane sposobem ich przechowywania zarówno przez wręczającego, jak i obdarowanego. Standardowy rozmiar wizytówki to 90 × 50 mm, ewentualnie 85 × 55. Taki format idealnie pasuje do portfela oraz wizytownika – zarówno kieszonkowego, jak i biurkowego. Dzięki temu wizytówka trafi we właściwe miejsce, nie będzie nikomu zawadzać, ale też się nie zgubi. Warto też zwrócić uwagę na podłoże drukarskie. O poradę poprosiliśmy w Drukarni Internetowej Prograf:
Papier wybrany do wydruku wizytówek powinien zapewniać trwałość i sztywność. Warto postawić na foliowanie lub lakierowanie, które nada eleganckiego wykończenia, ale też zabezpieczy treści przed ścieraniem. Można wybierać między foliami matowymi, połyskliwymi, a także soft touch, które są wyjątkowo przyjemne w dotyku. Wydają się miękkie i ciepłe.

Dobry projekt wizytówki – czym się cechuje?

Wizytówka jest niewielka. Należy więc dobrze przemyśleć treść oraz układ i rozsądnie wykorzystać niewielką powierzchnię. Wybrać wizytówkę jednostronną czy dwustronną? To zależy m.in. od tego, jak je wręczasz. Pusta strona wizytówki może być dobrym sposobem na to, aby zostać zapamiętanym. Wystarczy przy wręczaniu umieścić na niej odręczny dopisek, dzięki któremu osoba obdarowana z łatwością przywoła okoliczności i przebieg rozmowy. Przy projektowaniu wizytówek czytelność powinna dominować nad kreatywnością. Choć pokusa zrealizowania szalonego projektu jest duża, nie warto się jej poddawać, jeśli niebanalny zamysł miałby przyćmić dane Twojej firmy lub Twoje nazwisko. Taka wizytówka, choć efektowna, mogłaby się okazać nieskuteczna, a tym samym bezużyteczna. Projekt wizytówki powinien być spójny z identyfikacją wizualną firmy. Nie sięgaj po kwiatowe wzory i pastelowe kolory, jeśli Twoja działalność jest związana z betonem, a logo przedsiębiorstwa jest geometryczne, regularne i masywne. Jeśli chcesz mieć pewność, że wizytówka będzie elegancja, zgodna z innymi materiałami graficznymi Twojej firmy, powierz jej zaprojektowanie profesjonaliście. Nawet najlepszy projekt może zostać zrujnowany przez niskiej jakości druk. Wybierz więc sprawdzoną drukarnię, która zna wagę tego niepozornego kawałka papieru.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.