Zarządzanie najmem. Co warto wiedzieć?
Wbrew pozorom zarządzaniem najmem nie należy do najłatwiejszych zadań. Nie dziwi więc fakt, że coraz częściej właściciele nieruchomości zlecają jego realizację fachowcom. Korzystanie z usług profesjonalnych firm, zajmujących się zarządzaniem najmem na co dzień, zapewnia bowiem komfort i odpowiednie dochody, płynące z inwestycji. Przeczytaj i sprawdź, co warto wiedzieć o tej usłudze.
Zarządzanie najmem w Polsce
Obecnie rynek najmu w naszym kraju nieustannie się rozwija, a wraz z nim rośnie zapotrzebowanie na usługę zarządzania najmem. Najem dotyczy budynków biurowych, handlowych oraz mieszkalnych. Z usług tego typu korzystają zaś zarówno firmy, jak i osoby prywatne.
Zarządzanie najmem – jakie działania wchodzą w zakres usługi?
Na usługę zarządzania najmem nieruchomości składa się szereg czynności takich jak:
- poszukiwanie najemców,
- przygotowywanie umów,
- negocjacje, sprawdzanie oraz weryfikacja terminowości wnoszenia opłat i rozliczanie kosztów za media.
Jednym słowem – właścicielowi wynajmowanej nieruchomości pozostaje tylko kontakt z firmą, obsługującą jego nieruchomość. Profesjonalny zarządca najmem wyręcza go bowiem we wszystkim i dokłada wszelkich starań, aby zapewnić klientowi jak najwyższe dochody z najmu jego własności.
Kto może zarządzać nieruchomością?
Zawód zarządcy najmem regulują przepisy, zawarte w Ustawie o gospodarce nieruchomościami. Według nich zarządca najmem to zarządca nieruchomości – przedsiębiorca, który prowadzi działalność gospodarczą z zakresu zarządzania nieruchomościami.
Do jego obowiązków zaś należy podejmowanie decyzji oraz dokonywanie czynności, które mają na celu zapewnienie racjonalnej gospodarki nieruchomością. Do najważniejszych z nich zaliczamy:
- właściwą gospodarkę ekonomiczno-finansową danej nieruchomości,
- właściwą gospodarkę energetyczną (w rozumieniu przepisów prawa energetycznego),
- bieżące administrowanie nieruchomością,
- utrzymanie nieruchomości w stanie niepogorszonym zgodnie z jej przeznaczeniem,
- zapewnienie bezpieczeństwa użytkowania i właściwej eksploatacji nieruchomości,
- uzasadnione inwestowanie w nieruchomość.
Na co warto zwrócić uwagę podczas wyboru zarządcy najmu?
Z uwagi na szeroki zakres obowiązków profesjonalni zarządcy najmem muszą posiadać odpowiednią wiedzę nie tylko z zakresu prawa, ale i rachunkowości czy budownictwa. Dlatego my w celu zapewnienia naszym klientom pełnej i fachowej obsługi współpracujemy z kancelarią prawną, notarialną, doradcami podatkowymi, biurem rachunkowym, wyspecjalizowanymi jednostkami technicznymi, budowlanymi (w tym remontowymi) i porządkowymi oraz brokerem ubezpieczeniowym i bankami – wyjaśnia nasz rozmówca z firmy DOMENA, która specjalizuje się w zarządzaniu najmem.
Oprócz odpowiedniej wiedzy, doświadczenia i zaplecza prawnego przyszłego zarządcy najmu warto także sprawdzić opinie na temat wykonywanych przez niego usług. Dziś w tym celu wystarczy wpisać w wyszukiwarkę internetową nazwę firmy. Obecnie wielu internatów, będących właścicielami nieruchomości, chętnie dzieli się swoimi doświadczeniami.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana