Artykuł sponsorowany

Zalety stosowania układów centralnego smarowania

Zalety stosowania układów centralnego smarowania

Smarowanie i oliwienie maszyn jest konieczne, aby nie ulegały one uszkodzeniu na skutek tarcia i przegrzewania. W zakładach przemysłowych punktów wymagających środka smarnego jest bardzo dużo. Dlatego dąży się do automatyzacji, aby ograniczyć możliwość błędu, podnieść regularność, dokładność i wydajność smarowania. Czy układy centralnego smarowania to rozwiązanie idealne?

Metody aplikowania środków smarnych w przemyśle

Przemysł wykorzystuje maszyny na co dzień i na ogromną skalę. Aby jednak działały one sprawnie i długo zachowywały żywotność, konieczne jest oliwienie i smarowanie elementów narażonych na tarcie. Smar lub olej powinny być podawane regularnie, aplikowane dokładnie, równomiernie i higienicznie, a także przy użyciu optymalnej ilości preparatu. Są różne sposoby, aby to osiągnąć. Najbardziej zawodną i kosztowną metodą jest… praca człowieka. Niestety, jeżeli dbaniem o poziom nasmarowania maszyn zajmuje się człowiek, trzeba się liczyć z przestojami w pracy, większym zużyciem smaru, mniejszą precyzją. W tej dziedzinie maszyny zdołały nas przewyższyć. Drugi sposób to automatyzacja smarowania. Smarownice wykonują swoją pracę zawsze tak samo. Nie trzeba przy tym wstrzymywać smarowanych maszyn. Środek smarny może być podawany nieustannie w ilościach idealnie pokrywających zapotrzebowanie danego mechanizmu, a także dokładnie rozprowadzany.

Układ centralnego smarowania – jeszcze więcej zalet!

Układ centralnego smarowania jest rozwinięciem punktowej smarownicy. Jeżeli w zakładzie korzystamy z wielu maszyn, które można smarować tym samym środkiem, wystarczy, że napełnimy zbiornik układu centralnego smarowania, a urządzenie samo rozdysponuje smar i rozprowadzi go tam, gdzie jest on potrzebny – każdej maszynie według jej potrzeb. W ten sposób można ograniczyć liczbę smarownic i oszczędzić czas, który byłby poświęcany na napełnianie zbiorników każdej z nich. Oszczędzamy nie tylko czas, ale też preparat smarny, ponieważ jest on dozowany precyzyjnie i regularnie. Zyskuje na tym żywotność maszyn, więc oszczędzamy także na ich serwisowaniu. Prace mogą iść nieprzerwanie, więc urządzenia generują zyski cały czas. A wszystko to dzięki jednemu scentralizowanemu układowi smarowania. Specjalistami w tej dziedzinie są www.ucs.net.pl.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.