Artykuł sponsorowany

Zalety i wady ogłoszenia upadłości konsumenckiej

Zalety i wady ogłoszenia upadłości konsumenckiej

Kredyty, pożyczki czy zakupy na raty pozwalają na pokrycie nagłych wydatków, czy sfinansowanie niezbędnych w życiu codziennym przedmiotów, np. samochodu, którym dojeżdżamy do pracy. Do zaciągania zobowiązań finansowych należy jednak podchodzić z dużą ostrożnością, w przeciwnym razie możemy wplątać się w spiralę długów. W takim przypadku czasami jedynym wyjściem staje się ogłoszenie upadłości konsumenckiej. Przedstawiamy jej zalety i wady.

Czym jest upadłość konsumencka?

Aby mówić o zaletach i wadach upadłości konsumenckiej, najpierw należy dobrze poznać istotę tego pojęcia. Upadłość konsumencka jest procedurą sądową, pozwalającą na wyjście z długów. Jej celem jest całkowite lub częściowe oddłużenie. Co ważne, dotyczy ona jedynie osób fizycznych, które nie prowadzą działalności gospodarczej.

W przypadku, gdy zastanawiamy się nad ogłoszeniem upadłości konsumenckiej, warto skonsultować swoją sytuację z profesjonalnym doradcą, np. z firmy windykacyjnej Profit Inkaso. Jeśli okaże się, że ogłoszenie upadłości będzie dla nas najlepszym rozwiązaniem, doradca przeprowadzi nas przez cały proces.

Zalety upadłości konsumenckiej

Narastające długi nie są jedynie problemem natury finansowej, ale także psychicznej. Uregulowanie swojej sytuacji przynosi dużą ulgę dłużnikom. Jest to pierwsza zauważalna zaleta ogłoszenia przez nich upadłości konsumenckiej.

Ogromną zaletą upadłości konsumenckiej jest także oddłużenie. Najczęściej sąd, po ocenie sytuacji dłużnika, decyduje się na częściowe umorzenie długów. Pozostałą część dłużnik jest zobowiązany spłacić według ustalonego planu spłaty w dogodnych ratach, których wysokość jest ustalana tak, aby dłużnik nie wpadł w kolejne zadłużenia. W wyjątkowych przypadkach możliwe jest też całkowite umorzenie długów.

Niewątpliwą zaletą skorzystania z tego rozwiązania jest również zaprzestanie naliczania odsetek od zaległych zobowiązań, które tylko pogłębiały stopień zadłużenia danej osoby. Dodatkowo wstrzymywane są wszystkie postępowania komornicze i sądowe.

Wady upadłości konsumenckiej

Największą wadą upadłości konsumenckiej jest bez wątpienia likwidacja majątku dłużnika. Osoba, która zdecyduje się na takie rozwiązanie, musi liczyć się z tym, że wszystkie składniki jej majątku, w tym np. mieszkanie czy drogocenne przedmioty, zostaną sprzedane przez syndyka. Pozyskane w ten sposób środki zostaną przeznaczone na zaspokojenie roszczeń wierzycieli.

Decydując się na ogłoszenie upadłości konsumenckiej, warto także pamiętać, że nie wszystkie długi mogą zostać umorzone. Do wyjątków należą m.in. długi alimentacyjne, renty z tytułu odszkodowań czy kary grzywny orzeczone przez sąd.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.