Zalety bagażników rowerowych na klapę
Bagażnik rowerowy to praktyczny gadżet, który przyda się przede wszystkim miłośnikom wycieczek rowerowych, ale nie tylko. Coraz częściej inwestują w nie osoby, które chcą sobie urozmaicić wakacje i z tego powodu zabierają ze sobą własny sprzęt rekreacyjny. Obecnie na rynku mamy kilka rozwiązań umożliwiających przewóz rowerów: bagażniki dachowe, na hak oraz na klapę. O zaletach tych ostatnich piszemy w artykule poniżej.
Wygodny i łatwy montaż
Jedną z problematycznych kwestii, jeśli chodzi o bagażniki rowerowe, jest skomplikowany montaż. W przypadku uchwytów dachowych konieczne jest przytwierdzenie belek bazowych na dachu. Sporym utrudnieniem jest także samo przytwierdzenie jednośladów na dachu, jeśli mamy suva lub terenówkę. Bagażnik na hak to z kolei potrzeba zamontowania odpowiedniego haka holowniczego i wiązki. O wiele prościej przebiega montaż w przypadku bagażnika na klapę. Najnowsze technologie mocowania z tyłu auta umożliwiają przymocowanie rowerów w mniej niż minutę i może tego dokonać jedna osoba. Poza tym, uchwyty rowerowe w bagażnikach klapowych znajdują się na niewielkiej wysokości, co zapewnia komfortowy i szybki załadunek rowerów.
Bezpieczny, aerodynamiczny transport
Dodatkowy bagaż na dachu samochodu powoduje większe opory powietrza podczas jazdy. Co to oznacza? Przede wszystkim mniej ekonomiczną jazdę, czyli dodatkowe koszty. To jednak nie wszystko. Kłopoty mogą się pojawić podczas wjazdu na parking podziemny lub niskie wiadukty. A wiele osób narzeka też na hałasy powstające przy przewożeniu rowerów na dachu. Ograniczenia wiążą się także z samym stylem jazdy – niewskazane jest ostre hamowanie czy pokonywanie zakrętów przy dużej prędkości. To wszystko może stwarzać zagrożenie dla kierowcy, jak i dla innych uczestników ruchu drogowego. Sposobem na uniknięcie wyżej wymienionych problemów jest zakup bagażnika na klapę.
Ograniczenia
Jak wiadomo, nie ma rozwiązań idealnych i nie każdy produkt może być odpowiedni dla wszystkich. Przed podjęciem decyzji o wyborze bagażnika na klapę, należy poznać jego słabe strony. Takich informacji zawsze udzielą nam specjaliści w sklepach z bagażnikami. Przykładem takiej firmy jest AMT Kostecki z Krakowa. Przechodząc do ograniczeń – niekiedy uchwyty mocowane z tyłu samochodu mogą zmniejszać widoczność przez tylną szybę. Nie jest to jednak regułą i wiele zależy od marki samochodu. Kolejną niedogodnością może być również słabszy dostęp do bagażnika. Warto o tym pomyśleć wcześniej i tak zorganizować pakowanie, aby zminimalizować potrzebę otwierania tylnych drzwi samochodu. Jeśli zaś chodzi o typ nadwozia – bagażniki klapowe nie są polecane właścicielom sedanów. Doskonale sprawdzą się natomiast w przypadku większych aut, a także samochodów typu kombi i niektórych hatchbacków.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana