Zalety autolawet z obudową zamkniętą
Autolaweta to pojazd, który stanowi połączenie samochodu z tradycyjną lawetą. Służy do transportowania motocykli, aut osobowych, dostawczych oraz ciężarówek. Zwykle jest wyposażona w otwartą platformę załadunkową, jednak istnieją pewne wyjątki od tej reguły. W sytuacji, gdy zamierzamy przewieźć luksusowe bądź zabytkowe pojazdy, lepiej jest bowiem skorzystać z autolawety z obudową zamkniętą. Jakie są zalety takiego rozwiązania?
Jak jest zbudowana tradycyjna autolaweta?
Autolaweta kojarzy się nam najczęściej z pomocą drogową i koniecznością odholowania uszkodzonego samochodu. I słusznie, gdyż tego typu pojazdy są bardzo dobrze przystosowane do tej roli. Tradycyjna autolaweta składa się z kabiny, w której znajduje się miejsce zarówno dla kierowcy, jak i pasażera. Tylną część pojazdu stanowi zaś platforma załadunkowa, zwykle wyposażona w linową wyciągarkę samochodową umożliwiającą wciągnięcie auta. Platforma jest najczęściej nieruchoma (wtedy korzysta się ze specjalnych najazdów), jednak w niektórych przypadkach może być opuszczana do ziemi, co zdecydowanie usprawnia załadunek.
Opisany rodzaj autolawety jest stosowany głównie do transportowania samochodów, które uległy usterce lub wypadkowi komunikacyjnemu. Jednak gdy zachodzi potrzeba przewiezienia drogich lub zabytkowych pojazdów, wykorzystuje się raczej zamknięte transportery.
Co wyróżnia autotransportery zamknięte?
Autotransportery zamknięte są przeznaczone do transportowania samochodów luksusowych, zabytkowych i wyścigowych. Korzysta się z nich również w celu przemieszczenia specjalistycznych urządzeń oraz maszyn wymagających dodatkowej ochrony. Ze względu na specyficzny rodzaj transportowanych ładunków autolaweta zamknięta jest wykonana z najwyższej jakości materiałów. Pozwala to zapobiec ewentualnym uszkodzeniom lub kradzieży samochodów, których cena niejednokrotnie przyprawia o prawdziwy zawrót głowy.
Lawety zamknięte dzielimy na autotransportery z plandekowe lub kontenerowe. Zarówno jedne, jak i drugie mogą być wyposażone w szereg udogodnień. Kegger projektuje autotransportery według własnych przemyślanych rozwiązań, tak, aby były proste i wygodne dla użytkownika. Weźmy pod uwagę drzwi boczne kontenera, które mierzą 4 metry. Ktoś zapyta: ale po co taka długość? Ponieważ zapewnia ona komfort pracy kierowcy tak przy załadunku, jak i rozładunku. Kierowca ma łatwy dostęp do zapięcia wszystkich kół pasami transportowymi typu lohr. Klapa tylna jest opuszczana i zamykana hydraulicznie z dodatkowymi podporami i rozkładanymi najazdami – w taki sposób, aby jak najbardziej zminimalizować kąty załadunku sportcarów czy innych meganisko zawieszonych aut. Ponadto pojazd posiada wewnętrzne podświetlenie typu LED (górne i dolne), które ułatwia pracę w nocy, stopień wysuwany elektrycznie do bezpiecznego wejścia i zejścia kierowcy po załadowaniu samochodu, kamerę cofania, a niekiedy również własny system monitoringu – tłumaczy ekspert z firmy Kegger zajmującej się produkcją autotransporterów.
Autolawety do transportu drogich aut często zawierają wiele usprawnień, w tym m.in. wyciągarkę samochodową umieszczoną pod podłogą. Takie rozwiązanie pozwala zaoszczędzić miejsce w przedniej części lawety. Niektóre modele są wyposażone w komfortową kabinę sypialną, a także specjalnie zaprojektowaną zewnętrzną skrzynkę przeznaczoną np. do przechowywania pasów transportowych.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana