Z jakiej obsługi informatycznej najczęściej korzystają firmy?
Obsługa informatyczna to kompleksowe działania, świadczone zwykle przez zewnętrzną firmę (na zasadzie tzw. „outsourcingu”), usprawniające czynności wykonywane przez wewnętrznych pracowników, do których wykorzystują rozwiązania IT. Specjaliści odpowiadają np. za ochronę przed cyberatakami czy dostarczenie nowego oprogramowania. Czym jeszcze się zajmują?
Obsługa IT może być przeprowadzana przez wewnętrzny dział w danym przedsiębiorstwie lub zewnętrzną firmę, która specjalizuje się w takim kierunku. Wiele firm stawia jednak na opisany outsourcing, ponieważ stanowi większą gwarancję dostępu do najnowszych rozwiązań IT, a także jest bardziej korzystny ekonomicznie. Warto zaznaczyć, że odchodzą tu koszty związane z zakupem czy utrzymaniem sprzętu, a zapotrzebowanie na energię elektryczną jest mniejsze. Oferta obejmuje jednak obsługę różnych elementów działalności firmy – jakich najczęściej?
Obsługa IT – obszary działalności firm
Jednym z najpopularniejszych, a jednocześnie najbardziej ogólnych obszarów, którymi zajmuje się obsługa IT jest tzw. „Help Desk”, czyli bieżące rozwiązywanie problemów występujących w trakcie pracy na danym systemie. Członkowie zespołu zgłaszają wszelkie trudności związane z użytkowaniem oprogramowania, a zewnętrzni eksperci poszukują ich źródła, aby w dalszym ciągu je usunąć. Taka „pomoc” jest oferowana najczęściej w trybie zdalnym, niemal od chwili wysłania stosownego zgłoszenia do osoby odpowiedzialnej za usunięcie błędu.
Kompleksowa obsługa IT – a tym samym: Help Desku – może jednak obejmować o wiele więcej czynności niż reakcję na zasygnalizowane problemy z oprogramowaniem. Zależnie od natury współpracy, firma informatyczna zajmuje się cyberbezpieczeństwem organizacji czy ochroną danych, a także przygotowuje nowe systemy i rozwiązania z zakresu IT. Taka obsługa (polecana m.in. przez firmę KEYSYS) zakłada również fizyczną wysyłkę sprzętu (np. komputerów) lub jego złożenie na miejscu oraz szkolenia dla pracowników dotyczące użytkowania urządzeń.
Jak wybrać właściwą firmę oferującą obsługę IT?
Większość przedsiębiorców decyduje się na korzystanie z usług jednej firmy informatycznej, która oferuje kompleksowe działania w zakresie IT. Takie podejście w znaczący sposób ułatwia kwestie związane z obsługą oprogramowania, ponieważ za wszystkie rozwiązania odpowiada to samo „źródło”. Na korzyść opisanej taktyki przemawia nie tylko jasny podział obowiązków, ale także to, że osoby zajmujące się całym systemem dokładnie wiedzą, czego potrzebuje dana firma, by usprawnić prowadzone przez nią działania.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana