Artykuł sponsorowany

Wywiad środowiskowy przed zakupem mieszkania. Czy warto go wykonać?

Wywiad środowiskowy przed zakupem mieszkania. Czy warto go wykonać?

Popyt na mieszkania cały czas rośnie, dlatego deweloperzy mają pełne ręce roboty. Jeżeli jesteśmy zdecydowani na zakup mieszkania, dobrze jest je najpierw obejrzeć i wykonać wywiad środowiskowy. Zakup mieszkania to często decyzja wiążąca na wiele lat. Przed podpisaniem umowy u notariusza i odebraniem kluczy do zakupionego lokalu, warto dokładnie sprawdzić lokalizację i najbliższe otoczenie.

Czym jest wywiad środowiskowy?

Wiele osób zainteresowanych zakupem mieszkania zastanawia się, w jaki sposób można sprawdzić dewelopera. Otóż dobrym pomysłem jest wywiad środowiskowy, czyli rozmowa z dotychczasowymi klientami firmy deweloperskiej, a także jej pracownikami. Nie ma lepszej rekomendacji niż ta pochodząca od osób, które przeszły cały proces zakupu nowych mieszkań od dewelopera w Szczecinie i są zadowolone z dokonanego wyboru. Ważną kwestią dla wielu osób jest także sąsiedzkość, czyli to, jak mieszkańcy dogadują się między sobą. Dlatego, jeśli ważny jest dla nas kontakt z sąsiadami lub szukamy lokalnych znajomości, warto przyjrzeć się tej kwestii bliżej.

Wiele o deweloperze mogą również powiedzieć pracownicy zastani na placu budowy. To właśnie tam możemy zobaczyć, ilu pracowników wykonuje swoje czynności, jak są ubrani i wyposażeni oraz, czy na budowie panuje względny porządek, a praca jest skoordynowana. O tym, że sytuacja dewelopera nie jest zbyt dobra, mogą świadczyć skargi pracowników, np. na braki w materiałach, czy nieterminowe płatności wynagrodzeń. Takie opóźnienia w płatnościach mogą nawet negatywnie wpłynąć na termin oddania mieszkania do użytku, a budowa inwestycji może się przedłużyć. W przypadku inwestycji ukończonych kilka lat temu warto sprawdzić, w jakim stanie jest elewacja budynku, klatka schodowa, czy podziemny parking – to nam na pewno wiele powie o używanych przez dewelopera materiałach.

Dlaczego przed zakupem mieszkania warto zrobić wywiad środowiskowy?

Dokładnie przeprowadzony wywiad środowiskowy pozwoli dokonać nam dokładnej analizy i oceny sytuacji dewelopera. Co prawda jest on nieco czasochłonny, ale trudno o lepszą weryfikację niż osobista wizyta na miejscu inwestycji. Absolutną pewność co do nowej inwestycji z pewnością da nam rozmowa z mieszkańcami już ukończonych budynków. Dzięki niej dowiemy się o obecnych relacjach z deweloperem, przyjrzymy się plusom i minusom mieszkań, ewentualnym usterkom oraz czasie, w jakim były usuwane. Wywiad środowiskowy pozwoli nam na własne oczy zobaczyć, w jaki sposób deweloper dba o zagospodarowanie terenu oraz o jakość i standard budynku, klatek schodowych, czy garaży. Jeżeli są to inwestycje kilkuletnie, będzie można zwrócić uwagę na trwałość użytych materiałów oraz ich konserwację.

Jak zauważa specjalista z firmy Gryf Development ze Szczecina, która specjalizuje się w budowie i sprzedaży kameralnych oraz zamkniętych osiedli mieszkaniowych:

Osobista wizyta na miejscu inwestycji pozwoli nam dokładnie sprawdzić okolicę i zobaczyć, jak wygląda życie w tej części miasta. Co więcej, przekonamy się, jaka jest odległość inwestycji od centrum, sprawdzimy ofertę usługowo-handlową, infrastrukturę oraz dostępne dojazdy, dzięki kilku wycieczkom w tę okolicę w różnych porach dnia.

Pomocną wskazówką mogą być także rozmowy z okolicznymi mieszkańcami, a wizyta na miejscu naszej przyszłej nieruchomości pozwoli ocenić natężenie hałasu oraz inne uciążliwości, które również mają spore znaczenie. Przed zakupem mieszkania musimy wziąć pod uwagę nie tylko obecny stan okolicy, ale i plany na jej rozwój lub zagospodarowanie przez deweloperów. Jest to ważne, gdyż nasze mieszkanie może przez to znacznie stracić lub zyskać na wartości w przyszłości. Pamiętajmy, że dokładna weryfikacja wiarygodnego dewelopera wymaga trochę czasu, dlatego warto połączyć różne narzędzia, źródła i informacje, by uzyskać jak najszerszy obraz inwestora. Tylko w ten sposób uzyskamy pewność, że nie stracimy pieniędzy oraz nerwów.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.