Wymiana turbosprężarki krok po kroku

Samodzielne prace naprawcze są sposobem na zaoszczędzenie pieniędzy, chociaż są osoby, które z pasją oddają się takim czynnościom, bo je po prostu lubią. Niezależnie od powodu, naprawa podzespołów samochodowych wymaga konkretnego przygotowania, chociaż w teorii. Zwłaszcza że auto po takiej naprawie będzie uczestniczyć w ruchu drogowym. Jak przeprowadzić wymianę turbosprężarki, aby bezpiecznie jeździć?
Co się składa na turbosprężarkę i jaka jest jej rola?
Turbosprężarka składa się z kilku części, z których najważniejszymi są właśnie turbina i sprężarka. Do tego dochodzą łożyska oporowe i ślizgowe oraz pierścienie uszczelniające. W całym mechanizmie występują jeszcze kanały dla oleju. Turbina i sprężarka mają postać dwóch ślimaków, które są połączone ze sobą. Oba elementy mają też swoje wirniki połączone wspólnym wałem.
Zadaniem turbosprężarki jest przede wszystkim zwiększenie mocy silnika. To dzięki temu urządzeniu więcej powietrza dostaje się do cylindrów. Powoduje to mocniejszy wybuch, bo tym samym znajdujące się tam powietrze umożliwia wtrysk większej ilości paliwa. Ponadto turbosprężarka spręża powietrze, które trafia przez filtr i dolot do kolektora. To wszystko sprawia, że auto jest sprawniejsze.
Różne czynniki, takie jak zanieczyszczenia oraz zaniedbania dotyczące jakości i ilości oleju, mogą skutkować awariami, które wymagają wymiany turbosprężarki. Takie działania podejmują profesjonalne firmy, taki jak EPD Turbo. Zajmują się one m.in. naprawami i serwisem tych urządzeń.
Jakie są kolejne czynności przy wymianie turbosprężarki?
Na początku wszystkich czynności przy wymianie lub naprawie turbosprężarki trzeba spuścić olej. Najlepiej doprowadzić go do temperatury roboczej i ostrożnie wylać. Następnie trzeba wymienić filtr, bo taka czynność, jak wymiana turbosprężarki, musi się odbywać w czystym środowisku. Trzeba też odłączyć przewód, którym doprowadza się olej.
Następnym krokiem jest wymontowanie w sprężarce intercoolera. Później należy wszystkie części wypłukać i odtłuścić. Następnie przychodzi kolej na odłączenie kolektora wydechowego i usunięcie śrub. Turbosprężarkę można wyjąć albo dołem pod autem lub przez górę komory silnika. Po tym wszystkim trzeba zamienić turbosprężarkę na nową i stosować te same czynności, ale w odwróconej kolejności. Przy tym można zamontować na kolektorze wydechowym nowe uszczelki. Na koniec niezbędny jest ponowny montaż intercoolera i układu dolotowego. Następnie trzeba umocować przewody oleju prowadzące do turbiny.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana