Artykuł sponsorowany

Wykonywanie projektu oświetlenia krok po kroku

Wykonywanie projektu oświetlenia krok po kroku

Niezależnie od tego, czy projekt oświetlenia ma być stworzony na event, czy dla wybranego obiektu, jego wykonanie wymaga skorzystania z usług profesjonalnej firmy. Wiąże się to z przeprowadzeniem wizji lokalnej, zrobieniem wizualizacji, doborem odpowiedniego sprzętu oraz dokładną realizacją pomysłu. Ponadto niezbędne będzie także zebranie właściwej dokumentacji.

Projekt dostosowany do wymagań klienta

Projekt oświetlenia, który spójnie łączy się z koncepcją artystyczną danego wydarzenia, to podstawa udanej imprezy. Każdy organizator zdaje sobie sprawę z tego, że wiąże się to z wynajęciem doświadczonej firmy, która profesjonalnie podejdzie do tematu i właściwie wykona zlecenie. Projekty oświetlenia robi się nie tylko na imprezy, ale także dla obiektów budowlanych. Odpowiednia firma będzie świadczyć doradztwo techniczne w zakresie technologii i doboru sprzętu do poziomu zaawansowania oświetlenia, transmisji sygnałów, oraz szeroko pojętego eventu IT.

Ekspert z firmy NH Projekt z Wrocławia mówi: Wstępną wycenę można uzyskać już po podaniu zakresu usług oraz podstawowych danych na temat miejsca realizacji lub wybranego obiektu. Należy jednak pamiętać, że niezbędna jest co najmniej jedna wstępna wizja lokalna.

Stworzenie wizualizacji

Podstawą udanego projektu jest dobra komunikacja, która pozwoli stworzyć oświetlenie dopasowane zarówno do charakteru i miejsca, ale także do wizji organizatora. Dopiero po ustaleniu szczegółów realizatorzy mogą wykonać ogólną wizualizację. Klient otrzymuje schematyczny widok sceny, miejsca, akcji czy obiektu, a także wymiarowany rozkład urządzeń. Predykcja oświetlenia uwzględnia zarówno plan ogólny, jak i dwa wybrane plany poboczne. Kolejnym krokiem jest wykonanie szczegółowej wizualizacji, która wymaga osadzenia jej w określonym otoczeniu.

Wykonanie oświetlenia na podstawie niezbędnych dokumentów

Klient powinien dostarczyć plany obiektu w odpowiednich formatach. Najbardziej pożądane są AutoCAD i Google SketchUp. Jeśli ich nie posiada, firma wykonująca projekt będzie musiała sama wszystko mierzyć i na tej podstawie stworzyć uproszczony schemat CAD, który pozwoli na właściwe wykonanie projektu oświetlenia. Wymagana jest także określona dokumentacja projektowa, na którą składają się: opis koncepcji, projekt techniczny, harmonogram prac i kosztorys. Projekt techniczny powinien zawierać szczegółowe informacje na temat rozkładu urządzeń, rozkładu wag, bilansu mocy, zestawienia okablowania, schematu sterowania i komunikacji oraz specyfikacji technicznej urządzeń.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.