Artykuł sponsorowany

Wyjazdy handlowe do Chin. Korzyści i wyzwania

Wyjazdy handlowe do Chin. Korzyści i wyzwania

Udział w branżowych targach i spotkaniach biznesowych to bardzo ważne elementy budowania pozycji przedsiębiorstwa na rynku, a także nawiązywania relacji handlowych. Dla przedsiębiorstw, zajmujących się importem czy eksportem towarów z Państwa Środka, służbowy wyjazd do Chin prędzej czy później okaże się koniecznością. Co można zyskać, wysyłając reprezentanta firmy na służbowy wyjazd do Chin i jakie wyzwania oczekują go na miejscu?

Korzyści wyjazdów handlowych do Chin

Służbową podróż do Chin warto rozważyć w kilku przypadkach. Jeśli planujesz import tanich towarów do Polski, taka wizyta pomoże ci w znalezieniu dobrych dostawców. Importerzy mają zasadniczo dwie możliwości: poszukiwanie najlepszych producentów podczas wizyty na targach w Chinach lub negocjacje biznesowe w ramach zaaranżowanego wcześniej spotkania. Ten drugi scenariusz zarezerwowany jest dla przedsiębiorców, którzy mają już za sobą etap wyboru i weryfikacji chińskiego dostawcy, a spotkanie ma na celu „dobicie targu” i zawarcie jak najkorzystniejszej umowy.

W oczach Chińczyków Polska jest ważnym importerem wysokiej jakości produktów spożywczych. Jednak o miejsce na azjatyckim rynku rywalizuje wielu europejskich dostawców. Dlatego przygotowując się do eksportu żywności do Chin, warto wziąć pod uwagę aktywny udział w targach branżowych, czyli przygotowanie własnego stoiska ekspozycyjnego. Prezentacja oferty na targach w Chinach to przede wszystkim szansa na szybkie pozyskanie klientów, ale też okazja do budowania wizerunku swojej marki i podniesienia jej konkurencyjności na bardzo wymagającym rynku.

Wyzwania podczas wyjazdu służbowego do Chin

Wybierając się w delegację do Chin, większość osób zdaje sobie z dwóch podstawowych wyzwań, czyli organizacji transportu na tak dużą odległość i konieczności pokonania bariery językowej. W pokonaniu tych podstawowych trudności polskim przedsiębiorcom pomagają firmy specjalizujące się w pośrednictwie biznesowym na linii Polska-Azja. Firma IDEUM w ramach pomocy w organizacji wyjazdów branżowych zapewnia swoim klientom m.in. rezerwację biletów lotniczych i noclegów, pomoc w uzyskaniu wizy i opiekę tłumaczy, co rozwiązuje wszystkie podstawowe problemy w delegacji.

Sporym wyzwaniem podczas kontaktów z Chińczykami może okazać się bariera wynikająca z bardzo dużych różnic kulturowych. Chińska etykieta jest mocno rozbudowana i diametralnie odmienna od naszej. Co ważne, zasady dobrego wychowania w Chinach obowiązują zawsze, a chęć szybkiej finalizacji transakcji nie jest usprawiedliwieniem dla pomijania żadnych etapów prowadzenia negocjacji. Do spotkania z potencjalnym partnerem biznesowym warto więc solidnie się przygotować. Poznaj zasady dotyczące witania i przedstawiania się, obowiązujące schematy przebiegu spotkań oraz rytuałów wymaganych podczas przyjmowania gości.

Służbowy wyjazd do Chin jest więc niewątpliwie sporym przedsięwzięciem. Trudności organizacyjne nie powinny jednak zniechęcać przedsiębiorców, którzy na uczestnictwie w targach branżowych mogą sporo zyskać.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.