Wyjazdy handlowe do Chin. Korzyści i wyzwania
Udział w branżowych targach i spotkaniach biznesowych to bardzo ważne elementy budowania pozycji przedsiębiorstwa na rynku, a także nawiązywania relacji handlowych. Dla przedsiębiorstw, zajmujących się importem czy eksportem towarów z Państwa Środka, służbowy wyjazd do Chin prędzej czy później okaże się koniecznością. Co można zyskać, wysyłając reprezentanta firmy na służbowy wyjazd do Chin i jakie wyzwania oczekują go na miejscu?
Korzyści wyjazdów handlowych do Chin
Służbową podróż do Chin warto rozważyć w kilku przypadkach. Jeśli planujesz import tanich towarów do Polski, taka wizyta pomoże ci w znalezieniu dobrych dostawców. Importerzy mają zasadniczo dwie możliwości: poszukiwanie najlepszych producentów podczas wizyty na targach w Chinach lub negocjacje biznesowe w ramach zaaranżowanego wcześniej spotkania. Ten drugi scenariusz zarezerwowany jest dla przedsiębiorców, którzy mają już za sobą etap wyboru i weryfikacji chińskiego dostawcy, a spotkanie ma na celu „dobicie targu” i zawarcie jak najkorzystniejszej umowy.
W oczach Chińczyków Polska jest ważnym importerem wysokiej jakości produktów spożywczych. Jednak o miejsce na azjatyckim rynku rywalizuje wielu europejskich dostawców. Dlatego przygotowując się do eksportu żywności do Chin, warto wziąć pod uwagę aktywny udział w targach branżowych, czyli przygotowanie własnego stoiska ekspozycyjnego. Prezentacja oferty na targach w Chinach to przede wszystkim szansa na szybkie pozyskanie klientów, ale też okazja do budowania wizerunku swojej marki i podniesienia jej konkurencyjności na bardzo wymagającym rynku.
Wyzwania podczas wyjazdu służbowego do Chin
Wybierając się w delegację do Chin, większość osób zdaje sobie z dwóch podstawowych wyzwań, czyli organizacji transportu na tak dużą odległość i konieczności pokonania bariery językowej. W pokonaniu tych podstawowych trudności polskim przedsiębiorcom pomagają firmy specjalizujące się w pośrednictwie biznesowym na linii Polska-Azja. Firma IDEUM w ramach pomocy w organizacji wyjazdów branżowych zapewnia swoim klientom m.in. rezerwację biletów lotniczych i noclegów, pomoc w uzyskaniu wizy i opiekę tłumaczy, co rozwiązuje wszystkie podstawowe problemy w delegacji.
Sporym wyzwaniem podczas kontaktów z Chińczykami może okazać się bariera wynikająca z bardzo dużych różnic kulturowych. Chińska etykieta jest mocno rozbudowana i diametralnie odmienna od naszej. Co ważne, zasady dobrego wychowania w Chinach obowiązują zawsze, a chęć szybkiej finalizacji transakcji nie jest usprawiedliwieniem dla pomijania żadnych etapów prowadzenia negocjacji. Do spotkania z potencjalnym partnerem biznesowym warto więc solidnie się przygotować. Poznaj zasady dotyczące witania i przedstawiania się, obowiązujące schematy przebiegu spotkań oraz rytuałów wymaganych podczas przyjmowania gości.
Służbowy wyjazd do Chin jest więc niewątpliwie sporym przedsięwzięciem. Trudności organizacyjne nie powinny jednak zniechęcać przedsiębiorców, którzy na uczestnictwie w targach branżowych mogą sporo zyskać.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana