Artykuł sponsorowany

Wybór hotelu a kryterium lokalizacji

Wybór hotelu a kryterium lokalizacji

Lokalizacja znajduje się w czołówce kryteriów, które decydują o wyborze hotelu. Poza ceną i jakością świadczonych usług ogromną rolę może odegrać wygodny dojazd czy atrakcyjne położenie obiektu hotelowego. Każdy hotelarz zabiega o jak największe obłożenie pokojów. Spełniając najważniejsze potrzeby klienta związane z otoczeniem miejsca docelowego podróży, może liczyć na większą liczbę gości.

Lokalizacja hotelu, czyli klucz do konkretnego typu klienta

Jaka jest idealna lokalizacja hotelu? To w dużej mierze kwestia gustu i stylu życia. Jedni dobrze czują się w dużych skupiskach ludzkich i bez zastanowienia wybierają hotel, który znajduje się w zatłoczonym rynku, przy hałaśliwej ulicy. Inni wolą raczej hotele na uboczu, z dala od miejskiego zgiełku.

Innym kluczem wyboru będą się kierować na przykład osoby podróżujące komunikacją zbiorową, a innym goście biznesowi, poruszający się służbowym samochodem. W przypadku tej pierwszej grupy atutem będzie bliskie sąsiedztwo dworca lub przystanku, a druga grupa gości będzie szukała hotelu, pod którym będzie można wygodnie i bezpiecznie zaparkować auto. Nasz hotel, dzięki dogodnej lokalizacji, spełnia potrzeby obydwu tych grup, z czego bardzo się cieszymy - zaznacza menedżer Hotelu Sleep we Wrocławiu.

Atrakcyjna lokalizacja hotelu, czyli jaka?

Rozmieszczenie hoteli w Polsce zmieniało się na przestrzeni ostatnich dziesięcioleci. Obecnie dominuje tendencja budowania tego typu obiektów w pobliżu autostrad i lotnisk, na obrzeżach aglomeracji. Kiedyś największe zagęszczenie nowo budowanych obiektów hotelowych można było zaobserwować w ścisłych centrach miast. Ze względu na coraz mniejsze możliwości inwestycyjne na miejskich starówkach, hotelarze przenieśli uwagę na miejsca, gdzie koncentruje się duży ruch komunikacyjny i skąd łatwo jest dojechać do nieco oddalonych atrakcji turystycznych. Wyszli w ten sposób naprzeciw zmieniającym się potrzebom klientów hotelowych. Jakie cechy lokalizacji są najczęściej brane pod uwagę przez gości?

  • dostępność komunikacyjna i transportowa – odległość od autostrady, dworca autobusowego kolejowego, lotniska, układ sieci dróg dojazdowych, dostęp do darmowego parkingu;

  • walory estetyczne i przyrodnicze – pokój z ładnym widokiem w pobliżu morza, jeziora, gór albo parku będzie zdecydowanie atrakcyjniejszy, niż nocleg w tonącej w smogu dzielnicy przemysłowej;

  • występowanie obiektów handlowych i usługowych – bliskie sąsiedztwo sklepu czy apteki daje możliwość zrobienia niezbędnych zakupów, a szczególnie panie zwracają uwagę na wygodny dostęp do salonów kosmetycznych czy fryzjerskich. Dodatkowym atutem może być sklep z pamiątkami i lokalnymi gadżetami;

  •  dostęp do atrakcji turystycznych i terenów rekreacyjnych – możliwość szybkiego i wygodnego dotarcia do miejsc o walorach kulturalnych i przyrodniczych, a także do obiektów zabytkowych jest ważna szczególnie dla turystów podróżujących w celach wypoczynkowych.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.