Wybór biura rachunkowego. Komu powierzyć swoje finanse?
Osoby, które rejestrują firmę, muszą podjąć wiele ważnych decyzji związanych z jej prowadzeniem. Jedną z najważniejszych spraw jest kwestia dotycząca prowadzenia księgowości. Wielu właścicieli firm decyduje się na samodzielne prowadzenie ksiąg finansowych przedsiębiorstwa. Jednakże w niektórych przypadkach firmy powierzają księgowość specjalistom z biura rachunkowego. Czym kierować się przy wyborze biura?
Zalety korzystania z usług biura rachunkowego
Rzetelne prowadzenie ksiąg rachunkowych stanowi jeden z podstawowych elementów prawidłowego funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa. Korzystanie z usług biura rachunkowego pozwala na dużą oszczędność czasu, ponieważ przedsiębiorcy mogą zajmować się innymi istotnymi sprawami związanymi z firmą, a prowadzenie księgowości pozostawić specjalistom, którzy w razie potrzeby reprezentują także przedsiębiorców przed urzędami. Ponadto dzięki powierzeniu finansów biurze rachunkowemu pracodawcy mogą mieć pewność, że każde zlecenie zostanie wykonane rzetelnie i w terminie, a finanse firmy będą bezpieczne. Dodatkowo doświadczeni specjaliści z biura wiedzą jak ważna jest opieka nad klientem, dlatego szybko i skutecznie rozwiązują problemy i są do dyspozycji.
Za co odpowiada biuro rachunkowe?
Zakres czynności, jakimi ma się zajmować dane biuro rachunkowe, będzie zależał od przedsiębiorcy. Współpraca odbywa się zazwyczaj poprzez udzielenie pełnomocnictwa specjalistom z biura w zakresie sporządzania deklaracji podatkowych. Odpowiedzialność biura rachunkowego zależy w dużym stopniu od usług, które oferuje. Należą do nich m.in. obsługa kadrowo – płacowa, prowadzenie ksiąg handlowych czy prowadzenie księgi przychodów i rozchodów, które oferuje Biuro Rachunkowe Margo. Należy pamiętać o tym, że w razie wykrycia nieprawidłowości w dokumentacji firmy, kara jest nakładana na przedsiębiorcę. Biuro nie ponosi żadnej odpowiedzialności, jeśli udowodni, że nieprawidłowości są wynikiem nierzetelnych faktur przedstawionych przez właściciela firmy.
Zawarcie umowy z biurem – na co zwrócić uwagę?
Przy sporządzaniu umowy z biurem rachunkowym należy określić prawa i obowiązki obydwu stron. Pomimo tego, że biura mają zazwyczaj własny wzór umowy, przedsiębiorca ma możliwość negocjowania jej warunków, a także umieszczenia własnych uwag. Podpisując umowę z biurem rachunkowym, przedsiębiorca jest zobowiązany nie tylko do uiszczania umówionego wynagrodzenia, ale także do dostarczania do biura dokumentacji w określonych terminach. Chcąc prowadzić rzetelnie księgowość, warto wybrać sprawdzone biuro rachunkowe. Specjaliści zajmą się finansami firmy oraz dopilnują porządku w dokumentacji.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana