Artykuł sponsorowany

Wszystko, co warto wiedzieć o technologii RFID

Wszystko, co warto wiedzieć o technologii RFID

Zapotrzebowanie na efektywne monitorowanie oraz stały rozwój technologiczny sprawiły, że pojawił się system bezprzewodowej, automatycznej identyfikacji drogą radiową znany jako technologia RFID. To doskonała alternatywa dla tradycyjnych kodów kreskowych. W tym artykule przybliżamy, jak działają systemy RFID, jakie są ich zalety oraz gdzie znajdują zastosowanie.

Czym jest system RFID i z jakich elementów się składa?

System RFID, w skrócie Radio Frequency Identification, to wygodny i wydajny system identyfikacji oparty na falach radiowych. Można nim w pełni zastąpić tradycyjną identyfikację optyczną, ponieważ umożliwia odczytywanie i zapisywanie danych w sposób jednoczesny, gdy znacznik znajdzie się w odpowiedniej odległości od czytnika. System RFID składa się z 5 podstawowych elementów, tj.:

  • czytnika RFID, który za pomocą fal radiowych pobudza wybrany znacznik do wysłania zawartej w nim informacji,

  • tagów RFID, inaczej znaczniki zawierające chip, wewnątrz którego przechowywane są i następnie zdalnie odczytywane dane,

  • anteny RFID służącej do odbierania oraz wysyłania informacji,

  • oprogramowania umożliwiającego uzyskanie i przetwarzanie konkretnych informacji,

  • okablowania łączącego czytnik z anteną

Jakie są zalety systemu RFID?

System RFID umożliwia wielokrotny zapis danych, a cała procedura identyfikacji trwa znacznie krócej - nawet do 500 odczytów na sekundę. Tag może być schowany wewnątrz przedmiotu i nie musi mieć bezpośredniego kontaktu z czytnikiem. Dodatkowo pojemne znaczniki RFID mają bardzo dużą żywotność ze względu na swoją odporność na uszkodzenia czy działanie czynników atmosferycznych. Co więcej, jak tłumaczy ekspert z firmy Turck Vilant Systems, systemy RFID można zintegrować z innymi wewnętrznymi systemami klienta, a przekazywane falami radiowymi dane są szyfrowane, co pozwala je skutecznie zabezpieczyć. Dane znajdujące się wewnątrz tagu RFID można edytować, co pozwala dostosować tę technologię do aktualnych potrzeb.

Zastosowanie technologii RFID

System RFID wykorzystywany jest wszędzie, gdzie konieczna jest identyfikacja bądź śledzenie przepływu osób i przedmiotów. Doskonale sprawdza się w przypadku ewidencji i inwentaryzacji środków trwałych w firmie. W przemyśle służy do zapisu etapów i stanu poszczególnych procesów produkcyjnych, umożliwiając tym samym automatyzację produkcji. Technologia RFID to też sposób na sprawną ewidencję dokumentów i czasu pracy. Równie szerokie zastosowanie RFID znajduje w transporcie i logistyce, ponieważ umożliwiają automatyzację logistyki w całym łańcuchu dostaw.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.