Artykuł sponsorowany

W jaki sposób dobrać system klimatyzacji do biura?

W jaki sposób dobrać system klimatyzacji do biura?

Przez długi czas klimatyzacja kojarzyła się z wyjątkowo luksusowymi wnętrzami – obecnie zetknąć można się z nią na niemal każdym kroku. To przydatny element wyposażenia biur, gdzie warto stworzyć odpowiednie warunki do pracy, szczególnie w okresie letnich upałów. W niniejszym tekście podpowiadamy, w jaki sposób dobrać klimatyzację odpowiednią właśnie do pomieszczeń biurowych.

Rodzaj klimatyzatora

W pierwszej kolejności konieczne jest wybranie jednego z wariantów klimatyzatorów. Do wyboru mamy cztery:
  • monoblok mobilny – przenośny klimatyzator jednoczęściowy
  • monoblok stacjonarny – montowany na stałe klimatyzator jednoczęściowy
  • split mobilny – przenośny klimatyzator dwuczęściowy
  • split stacjonarny – montowany na stałe klimatyzator dwuczęściowy
Każdy z nich ma swoje zalety, jednak dla biur zdecydowanie najlepszym wyborem będą klimatyzatory stacjonarne typu split – oferują one najwyższą jakość chłodzenia, a przy tym są ciche w eksploatacji, gdyż najbardziej hałaśliwe podzespoły znajdują się w jednostce montowanej na zewnątrz. W dużych biurach stosowane są zwykle systemy multisplit, czyli kilka jednostek wewnętrznych, połączonych z jedną z jednostką zewnętrzną.

Parametry techniczne klimatyzatorów

Skoro wiemy już, jaki rodzaj klimatyzacji powinniśmy zastosować, czas przyjrzeć się dokładniej parametrom technicznym systemu. Najważniejsza z nich jest moc chłodzenia – warto w tej kwestii skorzystać z pomocy sprzedawcy, który pomoże nam dobrać moc do warunków otoczenia.
- Jest to bardzo istotne, gdyż sami nie będziemy w stanie ocenić, jaka moc będzie wystarczająca – wyjaśnia specjalista z firmy Szałek, zajmującej się sprzedażą systemów klimatyzacji i profesjonalną obsługą serwisową – Jeśli moc będzie zbyt mała, klimatyzacja nie będzie w stanie utrzymać w pomieszczeniu pożądanej temperatury, jeśli zaś zbyt duża – koszty eksploatacji klimatyzacji będą nieproporcjonalnie wysokie.
W doborze mocy konieczne jest uwzględnienie wielkości pomieszczenia oraz jego nasłonecznienia, grubości ścian i izolacji, a nawet liczby okien i wysokości, na jakiej znajduje się biuro. Do pozostałych istotnych parametrów klimatyzatorów zaliczamy:
  • Wydajność – a więc jaką ilość powietrza klimatyzator jest w stanie „przepuścić” w ciągu godziny. Uzależniona powinna być od kubatury pomieszczenia.
  • Zakres temperatur – warto zwrócić uwagę na stosowaną skalę, a więc o ile stopni możemy zmienić temperaturę chłodzenia
  • Wyposażenie dodatkowe – np. filtry, oczyszczające powietrze z kurzu i pyłu
  • Głośność pracy – to parametr szczególnie istotny w biurach, gdyż wpływa na komfort pracy. Klimatyzatory ciche to takie, które generują hałas nie wyższy niż 55 dB.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.