Artykuł sponsorowany

Uszlachetnienia po druku offsetowym

Uszlachetnienia po druku offsetowym

Aby stworzyć jak najlepszy projekt graficzny, niezbędny jest odpowiedni druk, który będzie odznaczał się wysoką jakością. Idealnym przykładem jest druk offsetowy. Jest to metoda, podczas której naświetla się dany obraz, a następnie przenosi go z formy płaskiej na specjalne drukarskie podłoże. Sposobem na podniesienie walorów estetycznych i ogólnej jakości takiego druku jest uszlachetnianie. Podpowiadamy, na czym ono polega oraz jakie są sposoby uszlachetnienia po druku offsetowym.

Do czego potrzebne jest uszlachetnianie druku?

Metoda ta pozwala na uzyskanie ciekawszego wyglądu projektów graficznych. Choć cele marketingowe są niezwykle istotne, pamiętajmy też o tym, że ładny wygląd drukowanych arkuszy cieszy oko potencjalnych klientów.

Jak tłumaczą fachowcy z firmy Druk B1,,Zwiększenie walorów estetycznych druku jest ciekawym sposobem na udaną reklamę firmy. Umieszczone na projekcie logo czy unikatowy wzór zwraca uwagę klienta i sprawia, że z pewnością wróci on do tego przedsiębiorstwa przy pierwszej nadarzającej się okazji’’. 

Uszlachetnianie po druku offsetowym zwiększa również żywotność i trwałość produktu. Dotyczy to przede wszystkim foliowania oraz lakierowania. Procesowi uszlachetniania można poddać książki czy opakowania do prezentów, które są przedmiotami narażonymi na uszkodzenia mechaniczne i długotrwałe użytkowanie.

Jakie metody uszlachetniania po druku offsetowym można wyróżnić?

Najbardziej popularnym sposobem na uszlachetnienie jest foliowanie, czyli laminowanie. Na daną powierzchnię papierową nakłada się folię wykonaną z tworzywa sztucznego. Można uczynić to dwiema metodami – na zimno lub gorąco. Foliowany produkt staje się bardziej sztywny, a tym samym wytrzymały na uszkodzenia mechaniczne, promieniowanie ultrafioletowe oraz wilgoć. Niebywałą zaletą foliowania jest też to, że nadaje ono piękny, estetyczny połysk danej powierzchni. Inną metodą uszlachetniania jest lakierowanie UV. Jego efekt jest bardzo podobny do tego, który uzyskuje się przy pomocy foliowania, jednak jest to sposób tańszy i łatwiejszy do zastosowania. Warto zaznaczyć, że lakier można nałożyć również punktowo, dzięki czemu możliwe jest wyróżnienie konkretnej treści poligraficznej. Służy temu odpowiednio przygotowane sito, a także tunel UV. Lakiery, które można znaleźć na rynku mogą być błyszczące, zabezpieczające, satynowo – matowe, ale też nadające efekt super – błysk. Popularne są także produkty olejowe i dyspersyjne. Po druku offsetowym można zastosować także tłoczenie (hot– stamping), czyli stworzenie wypukłego wzoru na danej powierzchni. Bardzo często takiemu procesowi poddaje się okładki książek oraz opakowania. Metoda ta polega na wytłoczeniu arkusza za pomocą matrycy z zastosowaniem odpowiedniej temperatury. Warto wspomnieć też, że możliwe jest tłoczenie bez użycia temperatury – nazywane jest ono tłoczeniem typograficznym.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.