Urządzenia do biura. Zakup czy dzierżawa?
Nie można zapominać o tym, że biuro to jednocześnie wizytówka firmy, jak i przestrzeń przeznaczona do pracy. Dlatego musi być ono urządzone estetycznie, ale też funkcjonalnie. W tym celu należy zadbać o jego kompleksowe wyposażenie. Oprócz przestronnych biurek czy praktycznych regałów muszą znaleźć się tam takie urządzenia jak ksero oraz drukarki. Lepiej postawić na ich zakup czy dzierżawę?
Zakup urządzeń biurowych – kiedy zdecydować się na takie rozwiązanie?
Zakup sprzętu do biura to dosyć duży, jednorazowy wydatek. Jednak istnieją sytuacje, kiedy inwestycja taka jest szczególnie opłacalna.
Kupienie urządzenia wielofunkcyjnego, ksero czy drukarki jest korzystne wtedy, kiedy istnieje pewność, że będzie ono potrzebne w biurze przez długie lata. Przyszli właścicieli powinni przewidzieć także to, czy wystarczą im parametry danego urządzenia przez cały czas jego eksploatacji.
Sprzęt taki po dokonaniu transakcji zakupu staje się własnością nabywcy. Dzięki temu może on nim dowolnie dysponować – w tym sprzedać. Mimo tego wiele firm decyduje się na wydzierżawienie urządzeń biurowych. Trudno się temu dziwić - skorzystanie z takiej możliwości niesie za sobą sporo korzyści.
„W związku z tym, że zakupiona drukarka lub ksero stają się własnością nabywcy, to wyłącznie na nim ciąży obowiązek, aby o nie dbać, przeprowadzać niezbędne naprawy i prace konserwacyjne. Ponadto inwestycja taka może być sporym wydatkiem i poważnym obciążeniem budżetu firmy. Odpowiedzią właśnie na te problemy jest wydzierżawienie sprzętów biurowych” – wyjaśnia ekspert z firmy CBS.
Dlaczego dzierżawienie sprzętów biurowych się opłaca?
Dzierżawa sprzętów biurowych obejmuje szeroki wachlarz możliwości. Dzierżawione mogą być niszczarki, drukarki, ale także urządzenia do kserowania. Z usługi takiej mogą skorzystać ci, którzy potrzebują takiego wyposażenia na dłużej oraz organizatorzy konferencji i szkoleń.
Rozwiązanie, jakim jest dzierżawa urządzeń do biura, nie wymaga jednorazowego angażowania dużych środków finansowych. Natomiast koszty napraw i serwisowania leżą zawsze po stronie firmy udostępniającej te sprzęty.
Właściciel biura może też podpisać umowę dzierżawy tylko na taki okres, w którym drukarka czy niszczarka będzie faktycznie potrzebna do pracy. W koszt takiej usługi wliczony jest również zakup materiałów eksploatacyjnych – czyli na przykład tonerów lub tuszy.
Sprzęty takie to nowoczesne i funkcjonalne urządzenia. Ponadto można zdecydować się na dzierżawę modelu, który będzie optymalnie pasował do specyfiki pracy firmy.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana