Artykuł sponsorowany

Tworzenie biznesowych baz danych w kontekście RODO

Tworzenie biznesowych baz danych w kontekście RODO

Wprowadzone w 2018 roku ograniczenia w pozyskiwaniu i rozpowszechnianiu danych osobowych (rozporządzenie unijne RODO) wymusiły pewne zmiany w organizacji pracy, między innymi firm działających na zasadzie marketingu bezpośredniego. Początkowo wprowadzone obostrzenia nie do końca były jasne, jednak z czasem przedsiębiorcy nauczyli się funkcjonować wraz z nimi. Jak obecnie wygląda praca według zasad RODO?

Przetwarzanie danych osobowych zgodnie z RODO 

Wprowadzenie dodatkowych zasad bezpieczeństwa w kwestii pozyskiwania i przetwarzania danych osobowych spowodowało zwiększenie kontroli nad nimi. Wprowadzono nie tylko specjalne zabezpieczenia, ale także nałożono na odpowiednie firmy obowiązek identyfikacji danych oraz analizę ich źródeł. Za bezpieczeństwo odpowiedzialny jest administrator danych osobowych, który powinien zadbać o ich ochronę przed ewentualnymi zagrożeniami. Analiza ryzyka powinna zatem prowadzić do podniesienia stopnia zabezpieczenia przetwarzanych informacji. 

Obszary, które muszą być szczególnie zabezpieczone zgodnie z zasadami RODO to:

  • dostęp do sprzętu, 
  • dostęp do nośników danych, 
  • przechowywanie danych, 
  • użytkownicy, 
  • dostęp do danych, 
  • wprowadzanie danych, 
  • transport danych, 
  • przesyłanie danych. 

RODO zostało wprowadzone ze względu na postępujący rozwój technologiczny. Przetwarzanie danych w obecnych czasach nie zawsze jest bezpieczne. Dlatego firmy zajmujące się ich gromadzeniem i tworzeniem baz, takie jak Target Media, musiały dostosować swoją działalność do obowiązujących zasad, aby klienci mieli pewność, że ich dane są bezpieczne. 

Co zmieniło się po wprowadzeniu RODO? 

RODO przede wszystkim wprowadza rozszerzoną definicję danych osobowych. Według rozporządzenia są nimi "informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie". W kwestii tworzenia baz danych zasady RODO nakładają ponadto dużo  więcej obowiązków na administratorów. Muszą oni informować użytkownika o ich przetwarzaniu i przechowywaniu. 

Zmiany wprowadzono także w funkcji Administratora Bezpieczeństwa Informacji, który od 2018 roku stał się Inspektorem Ochrony Danych. RODO umożliwia też usunięcie oraz przeniesienie danych osobowych przez użytkownika ze zbiorów. Ważnym obostrzeniem jest ponadto obowiązek zgłaszania przez firmy wycieku danych. Do poinformowania GIODO o ich utracie zobowiązany jest administrator. RODO wprowadza także rozszerzony obowiązek informacyjny w kwestii wyrażenia zgód na przetwarzanie i przechowywanie danych użytkowników. Wprowadzone zasady są zorientowane głównie na człowieka. Jak powszechnie wiadomo – klient nasz pan. 

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.