Artykuł sponsorowany

Top 5 najpopularniejszych języków na świecie

Top 5 najpopularniejszych języków na świecie

Na całym świecie używa się około 7 tysięcy unikalnych języków. Choć może się wydawać, że najbardziej znanym językiem na świecie jest angielski, to w rzeczywistości znajduje się on dopiero na trzecim miejscu w zestawieniu. Okazuje się, że o popularności danego języka świadczy najczęściej ilość zaludnienia danego obszaru Ziemi, dla których stanowi on język ojczysty. Poznaj 10 najpopularniejszych języków na świecie.

Język chiński

Wiele osób może dziwić, że jeden z najtrudniejszych języków jest jednocześnie tym najpopularniejszym. Jego naukę znacząco wydłuża konieczność poznania nie tylko specyficznej wymowy, ale i piktogramów, które stanowią alternatywę dla naszego alfabetu. Popularność języka chińskiego wynika z niezwykle dużego zaludnienia Chin, dzięki czemu język ten stanowi język ojczysty dla 1,2 mld. Około 1 mld, to osoby posługujące się na co dzień mandaryńskim, co czyni go najczęściej używanym językiem świata.

Język hiszpański

Drugie miejsce pod względem popularności należy do języka hiszpańskiego, którym posługują się nie tylko mieszkańcy Hiszpanii, ale i Ameryki Południowej. Oscyluje się, że język hiszpański stanowi ojczysty sposób komunikacji dla ok. 400 mln osób. Dodatkowo cieszy się on dużą popularnością wśród osób uczących się hiszpańskiego jako kolejnego języka obcego w szkołach oferujących kursy językowe, przez co grono władających językiem hiszpańskim ciągle się poszerza.

Język angielski

Dużym zaskoczeniem jest to, że język angielski plasuje się dopiero na trzecim miejscu, ponieważ niezmiennie jest on najpopularniejszym językiem nauczanym zarówno w zwykłych szkołach, jak i tych językowych, takich jak Language Pro Expert w Czechowicach. Aktualnie znajomość języka angielskiego jest traktowana jak jedna z podstawowych umiejętności zdobywanych podczas nauki, ponieważ wykorzystuje się go zarówno podczas dalszej nauki, pracy, podróży, jak i przeglądania internetu. Według luźnych szacunków językiem angielskim na różnych poziomach zaawansowania może posługiwać się od 250 mln do nawet 1,8 mld osób.

Język hindi

Język hindi jest kolejnym językiem, którego popularność wynika z zagęszczenia ludności zamieszkującej tereny, na których stanowi on język ojczysty. Według obliczeń, jeśli zsumuje się również osoby posługujące się różnymi dialektami hindi, językiem tym na co dzień komunikuje się nawet 422 mln. Hindi używa się również w innych krajach poza Indiami, gdzie stanowi on język urzędowy, np. na Fidżi czy Mauritiusie.

Język arabski

Język arabski przypomina język hindi pod względem ilości dialektów, które składają się statystycznie na pełen obraz popularności tego języka na świecie. Tym językiem posługuje się od 225 mln do nawet 285 mln osób. Z pewnością wyróżnia go również sposób zapisu, który wykonuje się alfabetycznym pismem abdżad, które zapisuje się od prawej strony do lewej. Najbardziej znaną formą tego języka jest klasyczny język arabski, który został rozpowszechniony dzięki wykorzystaniu go do spisania Koranu.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.