Techniki znakowania stosowane w produkcji materiałów reklamowych
Istnieje kilka metod znakowania produktów przeznaczonych na materiały reklamowe. Wybór odpowiedniej uzależniony jest od materiału, na którym będzie wykonywane dane znakowanie oraz sposobu użytkowania danego przedmiotu. Znakowaniem materiałów reklamowych zajmują się specjalistyczne firmy, które wyposażone są w odpowiednie zaplecze sprzętowe. Jakie są techniki znakowania stosowane w produkcji materiałów reklamowych?
Najczęściej spotykany techniki znakowania materiałów reklamowych
Wybór odpowiedniej techniki uzależniony jest od wielu czynników. Każda z metod musi zostać prawidłowo dobrana względem materiału, na którym będzie się odbywał dany proces. W ten sposób mogą powstać wysokiej jakości gadżety z logotypem. Jakie są techniki znakowania materiałów reklamowych?
Tłoczenie – technika znakowania, która polega na przeniesieniu wybranego wzoru z matrycy na produkt przy udziale dużego ciśnienia i wysokiej temperatury. Istnieje wersja tej metody, której tłoczy się na sucho; odbijając jedynie samą matrycę w materiale. Jest też colorstamping, gdzie wykorzystuje się folię w kolorze złotym lub srebrnym. Tłoczenie wykorzystuje się do wszelkiego rodzaju materiałów skórzanych, tektury i tworzyw.
Grawer laserowy – w tym przypadku do znakowania wykorzystywana jest sterowana komputerowo wiązka lasera. Jest to niezwykle precyzyjna i uniwersalna metoda, która pozwala na stworzenie graweru, na materiałach, takich jak: metal, drewno, ceramika, szkło, skóra, karton, tworzywa sztuczne, laminaty grawerskie i guma stemplarska
Sitodruk –jest to metoda znakowania, która polega ona na zastosowaniu formy drukowej w postaci szablonu z nałożoną na niego drobną siatką. W sicie część oczek jest zaklejona, natomiast te odkryte pozwalają farbie pokryć materiał. Skutkiem tego procesu jest efektywny nadruk reklamowy. Wykorzystywana jest przede wszystkim do znakowania odzieży.
Tampodruk– jest to metoda znakowania poprzez nakładanie trwałej farby drukarskiej za pomocą miękkiego, gładkiego stempla zwanego tamponem na znakowany gadżet reklamowy. W tej metodzie wykorzystywana jest również tamponiarka oraz odpowiednia matryca.
Dystrybucją gadżetów reklamowych zajmują się takie przedsiębiorstwa jak producent akcesoriów reklamowych Studio Siedem.
Czy warto zainwestować w materiały reklamowe?
Materiały reklamowe są świetnym nośnikiem informacji. Jest to niezastąpione zaplecze reklamowe na wszelkiego rodzaju targach oraz wydarzeniach branżowych. Dzięki nim można nie tylko pozyskiwać nowych klientów, ale też kreować wizerunek firmy.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana