Artykuł sponsorowany

Techniki poligraficzne wykorzystywane w reklamie i marketingu

Techniki poligraficzne wykorzystywane w reklamie i marketingu

Wszelkie produkty wykorzystywane w działaniach marketingowych, takie jak książki, katalogi, broszury, ulotki lub podobne, tworzy się przy pomocy poligrafii. Wspólną ich cechą jest to, że są one odpowiednio pokryte drukiem i grafikami. Aby osiągnąć taki efekt, stosuje się nie tylko typowe maszyny drukujące, lecz także bardziej wyspecjalizowane w odmiennych technikach urządzenia. Jakie metody wykorzystuje się w reklamie i marketingu?

Najpowszechniejszy druk offsetowy

Offset to powszechna metoda polegająca na nanoszeniu obrazu przez system specjalnych wałków. Z tego wynika, że wzór nie jest przenoszony bezpośrednio na podłoże wymagające zadrukowania. Sama farba schnie wtedy, gdy znajdzie się na powierzchni poddanej zadrukowaniu. Jest kilka rodzajów maszyn offsetowych, ale ich wspólne cechy to spory rozmiar oraz długie przygotowania do jednostkowego zadania. Dlatego druk offsetowy sprawdza się wszędzie tam, gdzie potrzebny jest ogromny nakład. Wtedy koszt jednej odbitki jest bardzo mały.

Z pomocą offsetu można wydrukować takie reklamowe produkty, jak ulotki, kalendarze, foldery, wizytówki, etykiety, firmowe koperty i podobne, przydatne w reklamie gadżety.

Technika sitodruku

Sitodruk jest popularną techniką nakładania obrazów na różnego rodzaju podłoże. Wykorzystywany przez dobre firmy poligraficzno-reklamowe, takie jak PATRZ, pozwala na tworzenie i powielanie różnych treści reklamowych. Polega na odbijaniu obrazów przy pomocy siatki sitodrukowej, która ma formę ramy z maleńkimi otworkami. To właśnie na niej umieszcza się wzór i przez niego przetłaczana jest farba. Odpowiednie procesy towarzyszące utrwalają otrzymany obraz. Efektem sitodruku są wytrzymałe i efektowne obrazy na różnych podłożach, nie wyłączając tkanin. Daje to ogromne możliwości i szeroki zasięg reklamy.

Fleksografia

Fleksografia jest formą druku wypukłego, co oznacza, że elementy drukujące znajdują się powyżej części matrycy. Taka technika jest elastyczna, a użyte farby należą do szybkoschnących. To, co wyróżnia fleksografię, to możliwość drukowania na nierównych powierzchniach. Techniką tą zadrukowuje się gruby papier, powierzchnie z aluminium, opakowania z tektury, odzież roboczą, bawełniane torby reklamowe i podobne przedmioty.

Inne techniki poligraficzne

Istnieją też inne, równie często wykorzystywane w działalności reklamowej techniki poligraficzne. Przykładem może być zwykły druk cyfrowy, stosowany zwłaszcza przy pozyskiwaniu małoformatowych odbitek. W zasadzie dowolny rodzaj druku na różnych podłożach może być reklamą. W każdym momencie i w każdym miejscu można zauważyć tego przykłady.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.