Techniki poligraficzne wykorzystywane w reklamie i marketingu
Wszelkie produkty wykorzystywane w działaniach marketingowych, takie jak książki, katalogi, broszury, ulotki lub podobne, tworzy się przy pomocy poligrafii. Wspólną ich cechą jest to, że są one odpowiednio pokryte drukiem i grafikami. Aby osiągnąć taki efekt, stosuje się nie tylko typowe maszyny drukujące, lecz także bardziej wyspecjalizowane w odmiennych technikach urządzenia. Jakie metody wykorzystuje się w reklamie i marketingu?
Najpowszechniejszy druk offsetowy
Offset to powszechna metoda polegająca na nanoszeniu obrazu przez system specjalnych wałków. Z tego wynika, że wzór nie jest przenoszony bezpośrednio na podłoże wymagające zadrukowania. Sama farba schnie wtedy, gdy znajdzie się na powierzchni poddanej zadrukowaniu. Jest kilka rodzajów maszyn offsetowych, ale ich wspólne cechy to spory rozmiar oraz długie przygotowania do jednostkowego zadania. Dlatego druk offsetowy sprawdza się wszędzie tam, gdzie potrzebny jest ogromny nakład. Wtedy koszt jednej odbitki jest bardzo mały.
Z pomocą offsetu można wydrukować takie reklamowe produkty, jak ulotki, kalendarze, foldery, wizytówki, etykiety, firmowe koperty i podobne, przydatne w reklamie gadżety.
Technika sitodruku
Sitodruk jest popularną techniką nakładania obrazów na różnego rodzaju podłoże. Wykorzystywany przez dobre firmy poligraficzno-reklamowe, takie jak PATRZ, pozwala na tworzenie i powielanie różnych treści reklamowych. Polega na odbijaniu obrazów przy pomocy siatki sitodrukowej, która ma formę ramy z maleńkimi otworkami. To właśnie na niej umieszcza się wzór i przez niego przetłaczana jest farba. Odpowiednie procesy towarzyszące utrwalają otrzymany obraz. Efektem sitodruku są wytrzymałe i efektowne obrazy na różnych podłożach, nie wyłączając tkanin. Daje to ogromne możliwości i szeroki zasięg reklamy.
Fleksografia
Fleksografia jest formą druku wypukłego, co oznacza, że elementy drukujące znajdują się powyżej części matrycy. Taka technika jest elastyczna, a użyte farby należą do szybkoschnących. To, co wyróżnia fleksografię, to możliwość drukowania na nierównych powierzchniach. Techniką tą zadrukowuje się gruby papier, powierzchnie z aluminium, opakowania z tektury, odzież roboczą, bawełniane torby reklamowe i podobne przedmioty.
Inne techniki poligraficzne
Istnieją też inne, równie często wykorzystywane w działalności reklamowej techniki poligraficzne. Przykładem może być zwykły druk cyfrowy, stosowany zwłaszcza przy pozyskiwaniu małoformatowych odbitek. W zasadzie dowolny rodzaj druku na różnych podłożach może być reklamą. W każdym momencie i w każdym miejscu można zauważyć tego przykłady.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana