Artykuł sponsorowany

Sprzedaż nieruchomości. Na co zwrócić uwagę?

Sprzedaż nieruchomości. Na co zwrócić uwagę?

Aby sprzedaż nieruchomości okazała się satysfakcjonującym przedsięwzięciem, powinna przynieść właścicielowi maksymalną stopę zwrotu. W tym celu warto dokładnie zaplanować całą procedurę i ustalić strategię, która pozwoli pozyskać potencjalnych klientów zainteresowanych kupnem oferowanej nieruchomości. Na co szczególnie warto zwrócić uwagę, jak postępować i jakich błędów unikać przy sprzedaży nieruchomości?

Cena na poziomie

Ustalenie właściwej ceny to najważniejszy krok do uzyskania oczekiwanej stopy zwrotu z transakcji. W tym celu warto wziąć pod uwagę dwa podstawowe czynniki: stan techniczny nieruchomości oraz jej lokalizację. Skutecznym narzędziem przy ustalaniu wartości danego lokalu, budynku czy działki może okazać się wycena nieruchomości. Usługa ta, którą znajdziemy w ofercie firm specjalizujących się w pośrednictwie i zarządzaniu nieruchomościami, takich jak NAI Estate Fellows, pozwala określić wartość obiektu z uwzględnieniem aktualnej sytuacji panującej na rynku nieruchomości (włączając w to porównanie z konkurencyjnymi ofertami), a także biorąc pod uwagę ewentualne korzyści inwestycyjne dla potencjalnego nabywcy. Dzięki temu możemy ustalić realną wartość nieruchomości, unikając ryzyka zaniżenia czy zawyżenia ceny.

Oferta nie dla każdego

Znane powiedzenie mówiące o tym, że jeśli coś jest do wszystkiego, to jest do niczego, w pewien sposób odnosi się również do sprzedaży nieruchomości. Okazuje się bowiem, że by uzyskać realne zainteresowanie daną nieruchomością i osiągnąć wysoką stopę zwrotu, należy skierować ofertę do określonej grupy docelowej. W tym celu należy zastanowić się nad tym, kogo może zainteresować sprzedawany przez nas lokal czy obiekt. Czy chcemy trafić do klientów indywidualnych poszukujących domu lub mieszkania, czy może do firm i instytucji zainteresowanych kupnem powierzchni handlowych bądź działek inwestycyjnych. Oprócz tego oferta powinna być odpowiednio napisana i zilustrowana zdjęciami, w taki sposób, by przekaz trafił do docelowego klienta. Ważny jest również marketing nieruchomości, czyli to, jak będziemy promować i prezentować ofertę – za pomocą jakich środków przekazu, np. w mediach społecznościowych czy branżowych.

Skuteczne negocjacje i dobra umowa

Proces sprzedaży nieruchomości nie kończy się w momencie, gdy znajdziemy klienta wyrażającego chęć nabycia oferowanego przez nas lokalu, obiektu czy działki. W tym momencie rozpoczyna się bowiem niezwykle istotny dla ustalenia ostatecznej ceny sprzedaży etap negocjacji. Jeśli już uda nam się osiągnąć kompromis cenowy, zwróćmy uwagę na odpowiednie skonstruowanie umowy, od której zależy bezpieczeństwo transakcji. Dobrym rozwiązaniem może być sporządzenie umowy przedwstępnej z koniecznością zapłaty zadatku. Ważne jest również, aby umowa miała formę aktu notarialnego.  Przemyślany proces sprzedaży nieruchomości pozwoli szybko osiągnąć oczekiwane zyski.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.