Sposoby dekorowania opakowań kosmetycznych
Działanie kosmetyków jest bardzo ważne i to ono decyduje o tym, czy kupimy dany produkt ponownie, czy nie. Jednak, jeśli chodzi o pierwszy zakup, dużą rolę gra design opakowania. Wzrok konsumentów skupia się bardziej na kosmetykach w kolorowych lub błyszczących opakowaniach. Żeby Twój produkt wyróżnił się na półce sklepowej, musi być estetyczny. Zobacz, jakie sposoby dekorowania opakowań kosmetycznych są najlepsze.
Działanie kosmetyków jest bardzo ważne i to ono decyduje o tym, czy kupimy dany produkt ponownie, czy nie. Jednak, jeśli chodzi o pierwszy zakup, dużą rolę gra design opakowania. Wzrok konsumentów skupia się bardziej na kosmetykach w kolorowych lub błyszczących opakowaniach. Żeby Twój produkt wyróżnił się na półce sklepowej, musi być estetyczny. Zobacz, jakie sposoby dekorowania opakowań kosmetycznych są najlepsze.
Hot-stamping
Hot-stamping to bardzo uniwersalna metoda, ponieważ sprawdza się praktycznie do każdego tworzywa. Właśnie dlatego często wykorzystuje się ją przy produkcji opakowań kosmetycznych. Ta metoda dekoracji polega na dociśnięciu rozgrzanej, wielowarstwowej folii. Specjalista z firmy Novo-Pak tłumaczy:
„Wysoka temperatura sprawia, że ciepła folia wtapia się w opakowanie. Hot-stampingiem można wykonać zachwycające wzory, a produkt prezentuje się ekskluzywnie. Dla jeszcze ciekawszego efektu można użyć folii metalizowanej i nadać lustrzanego odbicia.. Metoda tłoczenia gorącą folią pięknie wygląda m.in. na przezroczystych opakowaniach”.
Metalizacja opakowań kosmetycznych
Błyszczące, ekskluzywne opakowania kosmetyków, które sprawiają, że produkt wygląda na luksusowy – to efekt metalizacji. Dekorowanie tym sposobem, polega na pokryciu opakowania cienką warstwą metalu. Musi to być mocno rozgrzane aluminium, ponieważ tylko dzięki temu, metalizacja będzie trwała. Opakowanie produktu jest błyszczące, gładkie i eleganckie. Najczęściej metalizuje się na kolor złoty lub srebrny, ale możliwe jest też ozdabianie innym kolorem. Oprócz zachwycającego wyglądu, opakowanie produktu staje się trwalsze. Metalizacja kosmetyków chroni je przed wilgocią i światłem, a produkt staje się odporny na ścieranie i korozję. Dzięki temu mamy pewność, że pięknie wyglądający produkt kosmetyczny z czasem nie straci na walorach estetycznych i cały czas będzie ozdobą łazienki.
Sitodruk
Metoda sitodrukowa jest jedną z najpopularniejszych i najczęściej wykorzystywanych technik drukarskich. Dekorowanie opakowań kosmetycznych za pomocą sitodruku polega na pokryciu ich farbą. Potrzebna jest do tego specjalna maszyna sitodrukowa lub prasa. Proces zdobienia polega na przetłoczeniu farby przez szablon przy użyciu maszyny. W ten sposób wzór odbija się na tworzywie. Zaletą tej metody jest precyzja, z jaką można dekorować opakowania. Naniesione dekoracje są trwałe, odporne na ścieranie i inne uszkodzenia. Kolory są wyraziste i nasycone. Sitodruk jest atrakcyjny cenowo – ta metoda jest najtańsza ze wszystkich technik drukarskich.
Druk tamponowy
Druk tamponowy swoją nazwę zawdzięcza stemplowi, który nazywany jest tamponem. To właśnie od pobiera wcześniej przygotowaną farbę, a następnie nanosi ją na przedmiot. Tampodruk jest metodą szybką i precyzyjną. Co więcej, można nanosić go na prawie każdą powierzchnię. Mowa tu nie tylko o tworzywie, z którego opakowanie jest wykonane, ale także jego kształcie. Druk tamponowy może być wykonany na przedmiocie płaskim, zaokrąglonym, wklęsłym, czy wypukłym. Wykonany wzór jest wysokiej jakości, jest niezwykle trwały i dobrej rozdzielczości. Dużym plusem jest to, jak szybko można wykonać wzór, dzięki tej metodzie. Druk tamponowy pozwala zadrukować dużą ilość opakowań kosmetycznych w krótkim czasie.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana