Rodzaje opakowań stosowanych w branży e-commerce
Handel internetowy rządzi się własnymi prawami. Aby osiągnąć sukces w sieci i zdobyć uznanie klientów, trzeba dokładnie przemyśleć wszystkie detale związane ze sprzedażą. W związku z tym, że produkty dostarczane są bezpośrednio do rąk nabywców, a sprzedawca nie ma fizycznego kontaktu z klientem, to towar oraz jego opakowanie powinny być wizytówką przedsiębiorcy. Jakie opakowania nadają się do tego, aby wykorzystać je w branży e-commerce?
Czym musi cechować się opakowanie, które sprawdzi się w handlu internetowym?
Wysyłanie zamówień złożonych przez klientów za pośrednictwem Internetu, wiąże się z tym, że trzeba zadbać o ich odpowiednie zapakowanie. Niektóre opakowania sprawdzają się znacznie lepiej od innych.
Opakowanie takie powinno być jak najlżejsze. Dzięki temu koszt wysyłki towaru będzie zdecydowanie niższy. Może to przyczynić się do tego, że klienci będą chętniej wybierali zakupy w e-sklepie ze względu na mniejsze wydatki na przesyłkę pocztową lub kurierską.
Jednocześnie trzeba zatroszczyć się, aby opakowanie było solidne i zabezpieczało znajdującą się w nim zawartość. Oprócz tego nie można zapomnieć, jak ważny jest wybór jego właściwego rodzaju umożliwiającego zapakowanie i transport konkretnego produktu.
„Rynek e-commerce kwitnie. Przedsiębiorcy prześcigają się, jeżeli chodzi o asortyment, ale także starają się, aby dotarł on do klienta w wyjątkowym opakowaniu. To właśnie pierwsze wrażenie - tuż po otrzymaniu paczki od kuriera - ma ogromny wpływ na budowanie wizerunku firmy. Dlatego też tak dużą popularnością cieszą się kartony fasonowane oraz kaszerowane” – mówi ekspert z firmy Martex Opakowania.
Liczą się także detale, takie jak sposób zamknięcia opakowania przez nadawcę i łatwość, z jaką odbiorca otworzy przesyłkę. W celu estetycznego zamknięcia opakowania stosuje się specjalne tasiemki samoprzylepne, które zastępują szpecącą opakowanie taśmę samoprzylepną w rolkach. Dodatkowo w pudełkach wklejana jest taśma zrywająca, która umożliwia ostatecznemu odbiorcy paczki otworzenie jej bez użycia jakichkolwiek narzędzi (np. nożyka). To jednak nie wszystko. W opakowaniach umieszczana jest także trzecia taśma samoprzylepna, zabezpieczana papierkiem, która może zostać użyta przez klienta, jeśli zechce on odesłać zakup, który nie przypadł mu do gustu. To znów niezwykłe ułatwienie dla klientów e-sklepów - ewentualny zwrot produktów jest łatwy, nie ma problemu z zapakowaniem produktów i zabezpieczeniem paczki. Takie elementy są doceniane przez klientów i wpływają na budowanie pozytywnego wizerunku firmy.
Jakie kartony są najlepsze dla branży e-commerce?
Jednymi z kartonów, często wykorzystywanymi przez sklepy internetowe, są pudła z tektury falistej. Jest to surowiec w pełni ekologiczny, a jednocześnie sztywny. Dzięki temu zawartość kartonu jest dobrze zabezpieczona przed uszkodzeniem. Pudełko takie może być modelem klapowym lub składać się z dwóch części.
Właściciele sklepów online stawiają także na tak zwane kartony fasonowane. Produkuje się je na specjalnych maszynach z wykrojnikami. Ich kształt i wymiary są zgodne z wcześniej ustalonym projektem. Sprawia to, że takie opakowanie idealnie pasuje do konkretnego produktu.
Ze względu na podniesienie walorów wizualnych pudła poddaje się kaszerowaniu. Opakowania takie są laminowane, czyli pokrywane cienkim filmem klejowym. Gwarantuje to, że mają estetyczny i atrakcyjny wygląd.
Do pakowania towarów sprzedawanych online sprawdzają się także większe kartony – są one wykorzystywane jako opakowania zbiorcze.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana