Artykuł sponsorowany

Rodzaje opakowań stosowanych w branży e-commerce

Rodzaje opakowań stosowanych w branży e-commerce

Handel internetowy rządzi się własnymi prawami. Aby osiągnąć sukces w sieci i zdobyć uznanie klientów, trzeba dokładnie przemyśleć wszystkie detale związane ze sprzedażą. W związku z tym, że produkty dostarczane są bezpośrednio do rąk nabywców, a sprzedawca nie ma fizycznego kontaktu z klientem, to towar oraz jego opakowanie powinny być wizytówką przedsiębiorcy. Jakie opakowania nadają się do tego, aby wykorzystać je w branży e-commerce?

Czym musi cechować się opakowanie, które sprawdzi się w handlu internetowym?

Wysyłanie zamówień złożonych przez klientów za pośrednictwem Internetu, wiąże się z tym, że trzeba zadbać o ich odpowiednie zapakowanie. Niektóre opakowania sprawdzają się znacznie lepiej od innych.

Opakowanie takie powinno być jak najlżejsze. Dzięki temu koszt wysyłki towaru będzie zdecydowanie niższy. Może to przyczynić się do tego, że klienci będą chętniej wybierali zakupy w e-sklepie ze względu na mniejsze wydatki na przesyłkę pocztową lub kurierską.

Jednocześnie trzeba zatroszczyć się, aby opakowanie było solidne i zabezpieczało znajdującą się w nim zawartość. Oprócz tego nie można zapomnieć, jak ważny jest wybór jego właściwego rodzaju umożliwiającego zapakowanie i transport konkretnego produktu.

Rynek e-commerce kwitnie. Przedsiębiorcy prześcigają się, jeżeli chodzi o asortyment, ale także starają się, aby dotarł on do klienta w wyjątkowym opakowaniu. To właśnie pierwsze wrażenie - tuż po otrzymaniu paczki od kuriera - ma ogromny wpływ na budowanie wizerunku firmy. Dlatego też tak dużą popularnością cieszą się kartony fasonowane oraz kaszerowane” – mówi ekspert z firmy Martex Opakowania.

Liczą się także detale, takie jak sposób zamknięcia opakowania przez nadawcę i łatwość, z jaką odbiorca otworzy przesyłkę. W celu estetycznego zamknięcia opakowania stosuje się specjalne tasiemki samoprzylepne, które zastępują szpecącą opakowanie taśmę samoprzylepną w rolkach. Dodatkowo w pudełkach wklejana jest taśma zrywająca, która umożliwia ostatecznemu odbiorcy paczki otworzenie jej bez użycia jakichkolwiek narzędzi (np. nożyka). To jednak nie wszystko. W opakowaniach umieszczana jest także trzecia taśma samoprzylepna, zabezpieczana papierkiem, która może zostać użyta przez klienta, jeśli zechce on odesłać zakup, który nie przypadł mu do gustu. To znów niezwykłe ułatwienie dla klientów e-sklepów - ewentualny zwrot produktów jest łatwy, nie ma problemu z zapakowaniem produktów  i zabezpieczeniem paczki. Takie elementy są doceniane przez klientów i wpływają na budowanie pozytywnego wizerunku firmy.

Jakie kartony są najlepsze dla branży e-commerce?

Jednymi z kartonów, często wykorzystywanymi przez sklepy internetowe, są pudła z tektury falistej. Jest to surowiec w pełni ekologiczny, a jednocześnie sztywny. Dzięki temu zawartość kartonu jest dobrze zabezpieczona przed uszkodzeniem. Pudełko takie może być modelem klapowym lub składać się z dwóch części.

Właściciele sklepów online stawiają także na tak zwane kartony fasonowane. Produkuje się je na specjalnych maszynach z wykrojnikami. Ich kształt i wymiary są zgodne z wcześniej ustalonym projektem. Sprawia to, że takie opakowanie idealnie pasuje do konkretnego produktu.

Ze względu na podniesienie walorów wizualnych pudła poddaje się kaszerowaniu. Opakowania takie są laminowane, czyli pokrywane cienkim filmem klejowym. Gwarantuje to, że mają estetyczny i atrakcyjny wygląd.

Do pakowania towarów sprzedawanych online sprawdzają się także większe kartony – są one wykorzystywane jako opakowania zbiorcze.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.