Profesjonalna regeneracja alternatora krok po kroku
Profesjonalna regeneracja alternatora pozwala cieszyć się sprawnym urządzeniem i oszczędnością środków finansowych. Warto pamiętać, że w skład alternatora wchodzi wiele podzespołów, a w przypadku wystąpienia awarii nie każdy musi wymagać naprawy. Czasami wystarczy wymienić jedną, niewielką część, aby obniżyć koszty całej naprawy. Doświadczeni mechanicy precyzyjnie rozmontują urządzenie i dokładnie zweryfikują, jaką część trzeba zastąpić nową. Jak przebiega regeneracja alternatora?
Po czym poznać, że alternator wymaga regeneracji?
Najczęstszym objawem, który świadczy o konieczności regeneracji alternatora, jest świecąca się kontrolka akumulatora. Sygnalizuje to, że akumulator nie jest ładowany w prawidłowy sposób. Na nieprawidłowości wskazuje także problem z działaniem urządzeń pokładowych – mruganie lub przygasanie świateł oraz problemy z radiem i zasuwaniem szyb elektrycznych. W takim przypadku regeneracja alternatora w wyspecjalizowanym zakładzie mechanika, który posiada niezbędne części, zapewni sprawną naprawę. Jeśli jednak mechanik stwierdzi, że alternator nie nadaje się do dalszej eksploatacji, konieczny będzie zakup nowego.
Jak przebiega proces regeneracji alternatora?
Regeneracja alternatora wymaga zastosowania odpowiednich narzędzi, które pomogą zweryfikować przyczynę awarii (przemagnesowanie obwodów, czy też zwarcia akumulatora oraz zalanie alternatora). Następnie specjaliści wymontowują z samochodu alternator, odłączają go od przewodów i zdejmują z mocowań. Należy także pamiętać o całkowitym demontażu wszystkich podzespołów. Wirnik wymienia się na nowy, lub też odseparowuje od niego komutator. Następnie poddaje się go malowaniu i konserwacji. Specjaliści z firmy Auto Elektro Klima z Wrocławia oferująca regenerację alternatorów, dbają również o sprawdzenie i wyczyszczenie zespołów. Wymianie ulegają łożyska, szczotki, pierścienie i sprzęgiełko. Gniazdka mocujące podlegają natomiast regeneracji. Obudowę poddaje się procesowi piaskowania i malowania, dlatego w efekcie może wyglądać jak nowa. Następnie obudowę można ponownie skręcić i zamontować do niej koło pasowe. Styki uzwojenia przylutowuje się i podłącza mostek prostowniczy. Ostatni etap prac obejmuje założenie z powrotem osłony zewnętrznej i regulowanie napięcia.
Dlaczego warto regenerować alternator?
Alternator to część, która składa się z wielu powiązanych ze sobą elementów – łożysk, regulatora napięcia, wirnika oraz zespołu prostowniczego. Na skutek częstej eksploatacji, są narażone na wiele awarii lub usterek. Regeneracja alternatora pozwala wymienić tylko te części, które uległy uszkodzeniu lub zużyciu, bez konieczności zakupu całego elementu. Chcąc zadbać o środowisko naturalne powinno się naprawiać sprzęty, gdy jest taka możliwość, unikając tym samym wyrzucania i generowania śmieci.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana