Popularne drukowane nośniki reklamowe
Popularność cyfrowych kanałów przekazu nie jest w stanie wyprzeć popularności tradycyjnych drukowanych nośników reklamowych. O ile Twój potencjalny klient świadomie potrafi unikać reklam w telewizji czy Internecie, to w przestrzeni miejskiej nieświadomie może być poddawany jej wpływowi. Pozwól mu oswoić się z Twoją ofertą, kiedy będzie przechodził obok baneru lub oglądał plakat w trakcie podróży autobusem miejskim.
Najpopularniejszą formą drukowanej reklamy są banery i plakaty, ale są też inne, skuteczne i wartościowe formy – informuje ekspert z firmy Edytor-Studio.
Baner reklamowy – widoczność i rozpoznawalność marki
Spośród różnych drukowanych nośników reklamowych największą popularnością cieszą się te zewnętrzne, umieszczane na ulicy, w środkach komunikacji czy przestrzeni użyteczności publicznej. Jednym z bardzo popularnych i skutecznych nośników są banery reklamowe. Zaletą banerów jest ich rozmiar, najczęściej zajmują powierzchnię kilku metrów. Odbiorcy widzą je z oddali, mają więc czas na zapoznanie się z treścią Twojej reklamy. Większa powierzchnia pozwala na większą dowolność treści – możesz zaintrygować minimalizmem albo podejść do tematu bardziej informacyjnie. Jeśli zamieścisz więcej szczegółów na banerze, będą lepiej widoczne niż na niewielkiej powierzchni plakatu. Pomyśl o korzystnym umiejscowieniu baneru i zastanów się, czy potencjalni klienci będą go widzieć tylko z auta, czy poruszając się pieszo lub rowerem. Od tego, ile czasu odbiorca będzie miał na zapoznanie się z reklamą, uzależnij liczbę szczegółów w projekcie.
Plakat – promocja i informacja
Innym zewnętrznym nośnikiem reklamy – równie popularnym, co baner – jest plakat. Z powodzeniem może być pomniejszoną wersją projektu umieszczonego na banerze lub stanowić realizację odrębnego projektu. Szczegółowość treści, jaką zamieścisz na plakacie, musi być uzależniona od miejsca, w którym będziesz chciał powiesić plakat. Czy odbiorcy będą obok niego przechodzić, czy może przy okazji przystaną na chwilę. Najlepszymi miejscami na tego typu reklamę drukowaną są przystanki autobusowe lub specjalne wyznaczone do tego miejsca w autobusach – ludzie mimowolnie będą czytać treści umieszczone na plakacie. Plakaty mogą być montowane również na słupach oświetleniowych w formie tzw. sandwich.
Inne formy reklamy drukowanej
W dobie tak rozwiniętej technologii drukarskiej z powodzeniem możesz zlecić wydrukowanie reklamy, na czym tylko chcesz. Liczy się pomysł i determinacja w chęci dotarcia do potencjalnych klientów. Oprócz zewnętrznych nośników reklamy koniecznie trzeba wspomnieć o tradycyjnym, ale niezmiennie eleganckim katalogu usług, który możesz wręczyć klientowi. Mniej wyszukaną formą katalogu są gazetki reklamowe i ulotki, które możesz dostarczyć potencjalnym klientom do skrzynek pocztowych, rozdać na ulicy lub udostępnić w siedzibie firmy dla zainteresowanych. Drukowana reklama to również – teczki, opakowania reklamowe, czy etykiety produktowe.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana