Poligrafia reklamowa i reklama zewnętrzna
Poligrafia reklamowa, bazując na projekcie graficznym, jest częścią identyfikacji wizualnej. Różnorodne druki i nadruki, począwszy od małych (wizytówki, ulotki, plakaty, koszulki czy gadżety reklamowe), a kończąc na wydrukach wielkoformatowych, mają ten sam cel, stanowiący sens każdego przekazu reklamowego, którym jest realne przyczynienie się do zwiększenia sprzedaży produktów.
Poligrafia reklamowa – co warto wiedzieć?
Poligrafia to istotny element identyfikacji wizualnej, której zadaniem jest budowanie spójnego wizerunku marki. Materiały poligraficzne, których kolorystyka, czcionka czy zastosowany materiał są zgodne z projektem graficznym, to skuteczny przekaz reklamowy, który zapewnia danej marce rozpoznawalność, a w rezultacie pozwala na zwiększenie sprzedaży produktu czy usług. Druki reklamowe mogą być wykonywane z zastosowaniem różnorodnych technik, a więc na różnych materiałach – nie tylko na papierze – m. in. przy użyciu druku UV, grawerowania (także na pleksi) bądź z wykorzystaniem folii samoprzylepnej. Dostępne są przy tym różne formaty i nakłady materiałów. Do strategicznych elementów poligrafii reklamowej należy również reklama zewnętrzna, która umieszczona w przestrzeni miejskiej przykuwa wzrok, pomagającym tym samym w budowaniu świadomości marki. Aby zwiększyć widoczność materiałów poligraficznych wśród określonej grupy odbiorców stosuje się również dodatkowe rozwiązania, takie jak elementy ruchome czy podświetlenia.Jeżeli chodzi o reklamę zewnętrzną, najciekawsze nawet elementy graficzne znikną w natłoku innych informacji wizualnych bez odpowiedniej oprawy w postaci dobrze dobranego tła czy oświetlenia. Warto rozważyć, czy zależy nam na konwencjonalnej, pasywnej reklamie w formie zwykłego banera, czy też lepiej w danym miejscu sprawdzi się aktywna forma z zastosowaniem elektroniki.- Radzi projektant z bydgoskiego studia reklamy Mars .Warto przy tym zaznaczyć, że małe i duże formy poligrafii reklamowej rządzą się swoimi prawami dotyczącymi formatu, materiału i techniki wykonania. Poniżej przegląd tych najbardziej popularnych realizacji.
Mała poligrafia
Mała poligrafia reklamowa to wszelkie materiały promocyjne oraz identyfikacyjne, które są jednym z ważniejszych środków kreacji spójnego wizerunku marki.- Ulotki - wykonywane najczęściej w formacie: A6, DL, A5 lub A4 na papierach błyszczących, lub matowych o gramaturze od 130gm2 do 300gm2. Mogą to być materiały jedno- lub dwustronne, składane oraz zdobione, np. z perforacją.
- Wizytówki - najpopularniejsze formaty to 950mm i 85x55mm. Drukowane jedno lub dwustronnie na papierze matowym lub kredowym. Dostępne są przy tym różne warianty wizytówek, nie tylko standardowe, ale też np. kwadratowe czy bigowane, dodatkowo srebrzone czy zdobione, wykonywane również na papierze ozdobnym.
- Inne materiały reklamowe - mała poligrafia reklamowa to również artykuły takie jak: naklejki, notesy, plakaty, foldery, katalogi, kalendarze czy teczki firmowe. Ważnym elementem identyfikacji wizualnej jest również papier firmowy. Istotne znaczenie mają gadżety reklamowe, czego przykładem mogą być koszulki, zawieszki, stojaki czy podkładki z nadrukami. Na zamówienie wykonuje się również materiały okolicznościowe, takie jak zaproszenia czy pocztówki.
Reklama zewnętrzna
Reklama zewnętrzna to materiały przeznaczone do ekspozycji w przestrzeni miejskiej. Zwykle mamy tu do czynienia z materiałami o dużym formacie, które zapewniają lepszą widoczność reklamy.- Szyldy i tablice - produkowane są na materiałach takich jak PCV, polipropylen, poliwęglan, pleksi, tubond, blacha ocynkowana oraz wielu materiałach niestandardowych. Oprócz tradycyjnego druku, mogą być wykonywane w technologii druku UV, metodą grawerunku, czy przez wyklejanie folią samoprzylepną.
- Konstrukcje specjalne - instalacje dedykowane pod szyldy i kasetony reklamowe, a także podtrzymujące litery przestrzenne, banery i tym podobne. Mogą być wolnostojące bądź montowane na budynkach. Zwykle projektowane łącznie z oświetleniem.
- Banery, Roll-Up – banery to rozwiązania popularne ze względu na łatwość montażu. Drukowane są zazwyczaj w technologii solwentowej, jedno- lub dwustronnie. Sprawdzają się zarówno na stanowiskach promocyjnych, jak i na elewacjach budynków. W tym drugim przypadku, by uniknąć „efektu żagla”, stosuje się druk na siatce Mesh, która przepuszcza powietrze. Z kolei roll’upy to duże powierzchnie reklamowe zamknięte w specjalnej skrzynce.
- Reklama na pojazdach - stosowana głównie na samochodach dostawczych, których karoseria oklejana jest specjalną folią samoprzylepną z nadrukiem. Na szyby nakleja się specjalną folię OWV (One Way Vision). Ciekawym rozwiązaniem są również nadruki na folii magnetycznej.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana