Artykuł sponsorowany

Perspektywy zawodowe po ukończeniu studiów na kierunku Zarządzanie

Perspektywy zawodowe po ukończeniu studiów na kierunku Zarządzanie

Zarządzanie to od wielu lat jeden z najpopularniejszych kierunków na uczelniach wyższych. Wraz z rozwojem światowej gospodarki i w obliczu rozmaitych przemian politycznych, z jakimi mamy do czynienia w ostatnim czasie, absolwenci zarządzania mają coraz bogatsze perspektywy zawodowe. Czego dokładnie można się nauczyć na tym kierunku i jaka kariera czeka na studentów zarządzania?

Czego można nauczyć się studiując zarządzenie?

Zarządzanie jest kierunkiem interdyscyplinarnym, łączącym wiedzę z różnych dziedzin, takich jak matematyka, ekonomia, informatyka czy marketing. Jakie informacje i umiejętności posiada absolwent zarządzania?
Na to pytanie odpowiada przedstawiciel renomowanej uczelni w Józefowie, jaką jest Wyższa Szkoła Gospodarki Euroregionalnej im. Alcide de Gasperi: W trakcie studiów na kierunku Zarządzanie można zdobyć przede wszystkim kompleksową wiedzę z zakresu zarządzania ludźmi i projektami, czyli krótko mówiąc zarządzania biznesem, zarówno małą firmą, jak i większą korporacją. Studenci poznają tajniki funkcjonowania przedsiębiorstw, tak polskich, jak i międzynarodowych, potrafią sporządzać biznesplany i analizy finansowe, umieją rozwiązywać problemy z zakresu zakładania i prowadzenia własnej działalności gospodarczej oraz pozyskiwania środków finansowych. Istotny nacisk w studiach na Zarządzaniu kładzie się na pracę zespołową oraz rozwój umiejętności interpersonalnych, tak potrzebnych w biznesie. Ponieważ Zarządzanie jest kierunkiem niezwykle obszernym, warto zastanowić się nad wyborem specjalizacji, z czego obecnie niezwykle cenne może być zarządzanie w biznesie, a także zarządzanie zasobami ludzkimi. Tak wyspecjalizowana wiedza, a do tego możliwość studiowania w języku angielskim, daje absolwentom bogate perspektywy zawodowe.

Co po studiach?

Jak sama nazwa kierunku wskazuje, absolwenci zarządzania doskonale radzą sobie na stanowiskach kadry zarządzającej. Świetnie sprawdzają się w roli kierowników, menadżerów, w tym project managerów, czyli liderów projektów, a także team leaderów, czyli kierujących zespołami. Posiadając wyższe wykształcenie w kierunku zarządzania nieistotny jest przy tym sektor i rodzaj działalności danego przedsiębiorstwa. Aboslwenci odnajdują się zarówno we własnych biznesach, małych firmach, jak i międzynarodowych korporacjach, bez względu na branżę. Kończąc zarządzanie można również stać się specjalistą: analitykiem finansowym, szkoleniowcem, doradcą biznesowym, a nawet specjalistą ds. marketingu, sprzedaży czy zarządzania jakością. Otworem stoi też administracja publiczna, a także bankowość, reklama, public relations czy też logistyka, gdzie wykształcenie w kierunku zarządzania jest wysoce cenione. Absolwenci specjalizacji, takich jak Zarządzanie zasobami ludzkimi, są z kolei pożądani w prężnie rozwijającej się dzisiaj branży HR. Nic więc dziwnego, że studia na Zarządzaniu to wciąż marzenie wielu maturzystów.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.