Artykuł sponsorowany

Owocowy czwartek w firmie - jak go zorganizować?

Owocowy czwartek w firmie - jak go zorganizować?

Owocowe czwartki w firmie to jeden z ciekawszych trendów, mających na celu propagowanie zdrowego stylu życia, budowanie przyjemnej atmosfery wśród pracowników i okazanie doceniania ich codziennych wysiłków. Pomysł jest prosty, idea szlachetna, więc pozostaje jedynie wdrożyć ją w życie. Tylko jak to zorganizować? Skąd brać owoce? I czy owocowy czwartek można zamienić np. na owocową środę lub inny dzień tygodnia?

Jak zorganizować owocowy czwartek w firmie?

Zorganizowanie owocowego czwartku nie jest wielkim wyzwaniem. W zasadzie wystarczy wykonać kilka prostych kroków:

  • ustalić budżet – sprawdzić, ile można wydać,
  • wybrać firmę, z której będzie się zamawiać owoce i podpisać z nią umowę – na terenie województwa pomorskiego może to być na przykład firma GoldenFruits, słynąca z terminowych dostaw zawsze świeżych owoców,
  • powiadomić pracowników o wprowadzeniu owocowych czwartków.

Zorganizowanie owocowego dnia w firmie wymaga też ustalenia godziny i wielkości dostawy oraz rodzaju dowożonych owoców. Wielkość zamówienia powinna być dostosowana do ilości pracowników i założonego budżetu. Co do rodzaju owoców, z pewnością warto zadbać o różnorodność. Owoce mają różne witaminy i minerały w zależności od rodzaju, dlatego im większa ich rozmaitość, tym lepiej dla zdrowia pracowników.

Warto też przemyśleć, w jaki sposób owoce będą podawane — zostaną w ogólnodostępnych skrzynkach, czy lepiej porozkładać je w różnych miejscach firmy? 

Czy owocowy czwartek zawsze musi być czwartkiem?

Czy owocowym dniem w firmie musi być czwartek? Nie. Tak naprawdę nie chodzi przecież o dzień, ale o owoce. Z drugiej jednak strony nie bez powodu wybiera się zwykle ten właśnie dzień. Pod koniec tygodnia pracownicy są już zmęczeni, a ich motywacja do pracy spada. Jeśli właśnie w tym momencie dostaną od firmy upominek, będzie miał dla nich większe znaczenie, niż gdyby otrzymali go zaraz po weekendzie. Dlatego, choć możesz zamówić owoce dla pracowników w każdy dzień tygodnia, najlepiej zrobić to jednak w drugiej połowie.

Dlaczego warto?

Zorganizowanie owocowych czwartków to wydatek, który się opłaca. Pomaga dbać o zdrowie pracowników i podnosić ich wydajność w pracy nawet w mniej produktywne dni. Przyczynia się też do budowy pozytywnego wizerunku firmy, którego wartość trudno przecenić. 

W porównaniu z wieloma innymi rodzajami benefitów pracowniczych owocowe czwartki są tanie. Taka niewielka, ale regularna gratyfikacja wpływa na morale pracowników, nie stanowiąc jednocześnie zbyt dużego obciążenia dla budżetu. Dlatego z pewnością warto wprowadzić ją na stałe w każdej firmie.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.