Artykuł sponsorowany

Niepokojące sygnały, które powinny skłonić kierowcę do wizyty w serwisie samochodowym

Niepokojące sygnały, które powinny skłonić kierowcę do wizyty w serwisie samochodowym

Najczęściej o usterce w samochodzie informuje nietypowy dźwięk, który przedostaje się do kabiny, a pochodzi z uszkodzonego elementu. Warto wtedy umówić się na wizytę w serwisie, ponieważ ignorowanie objawów może w niedalekim czasie doprowadzić do całkowitej awarii danej części, czego konsekwencją będzie przymusowe zaprzestanie korzystania z pojazdu, a koszty naprawy będą o wiele większe.

Które dźwięki mogą niepokoić kierowców?

Kierowca podczas jazdy w pewnym momencie może usłyszeć niestandardowy dźwięk wydobywający się z różnych stron samochodu. Zadaniem prowadzącego powinno być wtedy zdiagnozowanie, w którym dokładnie momencie hałas się pojawia.

Może to pozwolić na określenie źródła odgłosu i ustalenie, która część zaczyna wykazywać oznaki zmęczeni.

– mówi pracownik warsztatu samochodowego Merc Jaworowscy.

Jednym z takich odgłosów może być pisk z dołu pojazdu podczas hamowania. Taki dźwięk zazwyczaj oznacza problem z hamulcami. Najczęściej spowodowane jest to faktem, że klocki hamulcowe zużyły się do tego stopnia, że konieczna jest ich wymiana. Innym niepokojącym odgłosem jest ten wydobywający się spod maski samochodu. Podczas ruszania usłyszeć można ślizgający się na rolkach pasek rozrządu.

Kiedy warto jechać do serwisu?

Kierowców można podzielić na dwie kategorie. Pierwsza grupa umawia się do mechanika bezzwłocznie po usłyszeniu dźwięku, którego nie powinni słyszeć. Druga część ignoruje hałas i jeździ tak, dopóki usterka nie wyeliminuje pojazdu z ruchu. Zdecydowanie lepszą postawą wyróżniają się ci pierwsi kierowcy, którzy od razu odwiedzają warsztat samochodowy.

Nietypowe odgłosy świadczą o tym, że dany element pojazdu jest bliski uszkodzeniu lub już się zepsuł. Niepozorna awaria może mieć później olbrzymie w skutkach konsekwencje. Poza zwiększonymi kosztami naprawy, uszkodzony samochód stwarza realne zagrożenie dla kierowcy, pasażerów oraz innych uczestników ruchu drogowego.

Ile kosztuje naprawa samochodu?

Nie da się jednoznacznie ocenić, ile wyniesie koszt naprawy danego elementu w pojeździe. Bardzo dużo zależy od wybranych komponentów. Ceny za te same elementy różnią się między sobą i są uzależnione od tego, czy jest to oryginalna część, czy zamiennik. Wpływ na kwotę ma również model samochodu. Naprawienie tej samej usterki może kosztować więcej w jednym aucie w porównaniu do innego.

Zwlekanie z usunięciem usterki może doprowadzić do tego, że koszt naprawy znacznie się zwiększy. Przykładem może być układ zawieszenia. Jeżeli pojazd wyposażony jest w amortyzatory ze sprężynami, należy wymienić oba elementy na jednej osi, a nie tylko jeden z nich. Inne części również trzeba wymieniać parami. Oznacza to przykładowo, że jeśli uszkodzi się tarcza hamulcowa z jednej strony, to warto założyć nowe elementy po obu stronach. W przeciwnym razie siła hamowania będzie nierówna.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.