Artykuł sponsorowany

Nie tylko komfortowe pokoje, czyli co powinien zapewniać gościom dobry hotel

Nie tylko komfortowe pokoje, czyli co powinien zapewniać gościom dobry hotel

Kiedy wybieramy się na urlop, weekend, czy po prostu czeka nas podróż służbowa, musimy zdecydować o tym, gdzie się zatrzymamy. Jeżeli zależy nam na tym, aby spędzić czas w komfortowym miejscu, powinniśmy wybrać hotel o podwyższonym standardzie, czyli minimum trzygwiazdkowy, jeśli mówimy o hotelu w Polsce. Należy pamiętać, że w każdym kraju obowiązują oddzielne standardy, więc innych warunków możemy spodziewać się, kiedy czeka nas podróż za granicę. Warto to sprawdzić przed wyjazdem. W końcu zależy nam nie tylko na komfortowych pokojach. Co powinien nam zapewnić dobry hotel?

Hotel o podwyższonym standardzie

W trzygwiazdkowym hotelu pokój musi oczywiście posiadać podstawowe wyposażenie, czyli łóżko (określone są konkretne wymiary: jednoosobowe powinno mieć powierzchnię 9200 cm, a dwuosobowe 140x200 cm), szafę lub tzw. garderobianą wnękę z wieszakami, szafkę nocną lub niewielki stolik, na który możemy odłożyć okulary, telefon, czy kubek z wypitą przed snem herbatą. Do standardowego wyposażenia omawianego hotelu należy także biurko lub stół, krzesło dla każdego gościa, lustro i miejsce, w którym możemy powiesić odzież wierzchnią bezpośrednio przy wejściu do pokoju. A co jeszcze powinien nam zapewnić dobry hotel? Oczywiście odpowiednio wyposażoną łazienkę, z której będziemy mogli swobodnie korzystać. Do jej wyposażenia należy wanna z baterią i natryskiem albo kabina prysznicowa. W łazience musi się znaleźć umywalka z miejscem, w którym możemy położyć kosmetyki, szczoteczkę do zębów itd., czyli blat albo półeczkę. W dobrym hotelu w łazience przy lustrze znajduje się gniazdko, a w rogu pomieszczenia pojemnik na śmieci, który jest regularnie opróżniany przez hotelową obsługę. Sam budynek hotelu powinien być odpowiednio oświetlony wewnątrz i na zewnątrz. Trudno wyobrazić sobie, że wchodzimy w nocy do hotelu i błądzimy po ciemnych korytarzach w poszukiwaniu naszego pokoju.
Przed hotelem znajduje się miejsce postojowe na czas naszego przyjazdu i odjazdu. Jeśli hotel znajduje się poza tzw. zwartą zabudową miejską, powinien zapewniać gościom miejsca parkingowe – dowiadujemy się od przedstawicielki Hotelu Horda w Słubicach.

Co powinna nam zapewnić obsługa hotelowa?

Choć niemalże wszyscy dysponujemy smartfonami, w których znajduje się budzik, w trzygwiazdkowych hotelach często dostępna jest usługa budzenia. Hotel oferuje swoim gościom przechowywania bagażu oraz wartościowych przedmiotów, a także pieniędzy. W hotelu zjemy o poranku dobre śniadanie, a na nasze życzenie pokój będzie codziennie sprzątany. Jeśli planujemy długi pobyt w hotelu, sprawdźmy, czy oferuje on usługi prania i prasowania. Co jeszcze? Oczywiście restauracja. W hotelu o podwyższonym standardzie powinna się znajdować restauracja, chyba że takowa znajduje się w odległości do 500 metrów od obiektu. Przyjemniej jest jednak zjeść obiad, czy kolację, w restauracji hotelu, do którego przyjeżdżamy. Na koniec warto dodać, że w hotelach standardem jest dziś darmowe WiFi dla gości, a w hotelach przy granicy często możemy skorzystać z kantoru wymiany walut.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.