Najczęstsze awarie silników Deutz
Marka Deutz to jeden z najbardziej uznanych niezależnych producentów silników na świecie. Jej jednostki napędowe wykorzystywane są do zasilania między innymi maszyn budowlanych i rolniczych, które jak żadne inne wymagają niezawodności. Niezależnie jednak od jakości silnika, wysokie obciążenia jakim jest on poddany prędzej czy później doprowadzą do jego uszkodzenia. Jakie awarie zdarzają się najczęściej?
Awaria turbosprężarka
Dzięki turbosprężarce możliwe jest znaczące zwiększenie mocy silnika bez zwiększania jego pojemności – z tego powodu stanowi ona obecnie standardowe wyposażenie silników maszyn rolniczych, budowlanych i innych, w których duża moc jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania. Jednocześnie jest to element bardzo podatny na uszkodzenia, których przyczyną najczęściej jest nieprawidłowa eksploatacja.Podstawowym błędem przy operowaniu silnikiem wyposażonym w turbosprężarka jest wprowadzanie go na zbyt wysokie obroty zaraz po uruchomieniu – mówi specjalista firmy Makar, autoryzowanego serwisu silników Deutz – W takiej sytuacji turbosprężarka nie otrzymuje dostatecznego smarowania, wysokie obroty mechanizmu powodują powstanie tarcia i bardzo wysokiej temperatury, która może prowadzić do fizycznego uszkodzenia jego elementów. Przyczyną nieprawidłowości w smarowaniu mechanizmu turbosprężarki może być również zanieczyszczenie oleju, dlatego należy pamiętać o jego częstej wymianie.
Wyciek płynów eksploatacyjnych
W czasie pracy silnik wytwarza duże ilości ciepła. Nadmierny wzrost temperatury może doprowadzić do szybszego zużywania się elementów, dlatego ważne jest odprowadzanie powstałego ciepła do środowiska zewnętrznego. Tę rolę pełni płyn chłodniczy, najczęściej wytwarzany na bazie alkoholu lub glikolu. Jego zadaniem jest przejmowanie ciepła z rozgrzanego silnika i odprowadzanie go do chłodnicy, gdzie zostaje oddane do otoczenia. Wyciek płynu chłodniczego powoduje, że odprowadzanie temperatury jest mniej wydajne, a zatem ciepło pozostaje skumulowane w silniku. Innym poważnym problemem jest wyciek oleju, który pełni wiele różnych funkcji – zmniejsza tarcie między współpracującymi elementami, minimalizuje wzrost temperatury i usuwa zanieczyszczenia.Uszkodzenia tłoków
Układ tłok-cylinder to podstawowy element wszystkich silników spalinowych, w tym również silników marki Deutz. Odznaczają się one wysoką trwałością, niemniej one również narażone są na awarie. Ich częstą przyczyną jest zerwanie paska rozrządu, który zaburza synchronizację pracy tłoków i zaworów, a to prowadzi do ich kolizji, w czasie której elementy uszkadzają się. Często w tym samym czasie dochodzi do uszkodzenia innych części, np. pierścieni tłokowych. W takiej sytuacji konieczne jest rozebranie jednostki napędowej i wymiana uszkodzonych części.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana