Artykuł sponsorowany

Na czym polega różnica między półtrwałą a trwałą koloryzacją włosów?

Na czym polega różnica między półtrwałą a trwałą koloryzacją włosów?

Jeśli zastanawiasz się nad odświeżeniem swojego wyglądu, dobrym rozwiązaniem może okazać się farbowanie włosów. Spośród dostępnych na rynku metod farbowania największą popularnością cieszą się koloryzacja trwała, która pozwala na stałe zmienić kolor fryzury oraz koloryzacja półtrwała, która umożliwia bezstresowe eksperymentowanie z różnymi odcieniami. Przeczytaj nasz artykuł i zdecyduj, który sposób bardziej Ci odpowiada.

Zalety i wady trwałej koloryzacji

Osoby chcące zmienić swój wygląd często decydują się na trwałą koloryzację włosów. Jest to krok, który nie tylko na stałe odmienia wizerunek, ale także pomaga poczuć się bardziej świeżo i promiennie. Dzięki barwnikom zawartym w farbie, kolor wnika głęboko w strukturę włosa. Wybrany podczas koloryzacji odcień utrzymuje się przez wiele tygodni aż do momentu, kiedy włosy odrosną lub zostaną ponownie pofarbowane. Może się zdarzyć, że z czasem kolor zacznie tracić na intensywności, ale baza, jaką stworzył na włosach barwnik, pozostaje nienaruszona.

Zaletą tego typu koloryzacji jest mnogość odcieni dostępnych na rynku. Mogą one służyć zarówno do pokrycia wszystkich kosmyków, jak i do stworzenia bardziej skomplikowanych stylizacji takich jak ombre, sunlight czy baleyage. Dzięki szerokiej palecie barw każdy może wybrać kolor dostosowany do swoich oczekiwań i nie musi rezygnować ze swojej wizji fryzury. Pożądany odcień oraz równomierne rozłożenie pigmentów rozświetlających można otrzymać przy pomocy profesjonalnych produktów koloryzujących dostępnych w hurtowniach fryzjerskich lub bezpośrednio u fryzjerów w salonach.

O wady trwałej koloryzacji zapytaliśmy przedstawiciela jednej z takich hurtowni – sklepu z artykułami fryzjerskimi Uczesz Się. W rozmowie usłyszeliśmy:

Niezmywalność koloru może stanowić zarówno wadę, jak i zaletę trwałej koloryzacji. W przypadku doboru nieodpowiedniego odcienia pozbycie się niekorzystnego efektu jest trudne i wiąże się z koniecznością ponownej koloryzacji. Ma to ogromne znaczenie w przypadku aplikacji farby w domowych warunkach, ponieważ szansa na otrzymanie niepożądanego koloru jest wtedy większa. Warto także pamiętać, że trwałe farbowanie osłabia włosy, zwiększając ich tendencje do łamania i wysuszania się.

Za i przeciw półtrwałej koloryzacji włosów

Inną metodą koloryzacji, po którą chętnie sięgają wszystkie osoby, chcące poeksperymentować ze swoim wyglądem, jest koloryzacja półtrwała. Jej efekty,  w przeciwieństwie do efektów trwałej koloryzacji, utrzymują się na włosach przez parę dni. W zależności od rodzaju produktu może być to od 2-3 myć (koloryzacja zmywalna) do 24 myć. Bardziej intensywne wymywanie koloru wynika z odmiennych właściwości chemicznych farby, które sprawiają, że barwnik osadza się na zewnątrz włosa bez ingerowania w jego strukturę.

Dla osób obawiających się zmian w podstawowym odcieniu włosów półtrwała koloryzacja może okazać się kuszącą alternatywą. Z kolei, osoby chcące przekonać się do nowej fryzury mogą ułatwić sobie decyzję, testując kolor jeszcze przed trwałą koloryzacją. Inną zaletą produktów tego rodzaju jest możliwość odświeżenia dotychczasowego koloru. Szamponetki oraz pianki do nietrwałej koloryzacji pozwalają zakryć odrosty do czasu, aż włosy nie zostaną poddane ponownemu farbowaniu.

Z plusów nietrwałego farbowania wynika także jeden znaczący minus – ta metoda nie nadaje się dla osób, które oczekują długotrwałego i wytrzymałego efektu. Szybkie zmywanie się farby sprawia, że utrzymanie jednolitego koloru wymaga ciągłych poprawek, co mogłoby być męczące w dłuższej perspektywie. Ponadto, w przypadku nietrwałej koloryzacji wybór odcieni jest dużo mniejszy, a otrzymany w ten sposób kolor mniej adekwatny do tego, przedstawianego na opakowaniu.

Koloryzacja dopasowana do Twoich potrzeb

Różnice między trwałą a półtrwałą koloryzacją włosów pozwalają klientom znaleźć produkty o satysfakcjonujących ich właściwościach. Ci, którym zależy na długotrwałym efekcie lub radykalnej zmianie koloru, powinni zdecydować się na farbowanie włosów za pomocą profesjonalnych farb, wnikających głęboko w strukturę włosa. Z kolei Ci, którzy potrzebują doraźnego odświeżenia koloru i szybkiego efektu, mogą bez obaw sięgnąć po proste rozwiązania półtrwałej koloryzacji, aby przez parę dni cieszyć się odmienioną fryzurą.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.