Artykuł sponsorowany

Na czym polega monitorowanie pojazdów?

Na czym polega monitorowanie pojazdów?

Monitoring pojazdów w firmach do niedawna kojarzył nam się wyłącznie z kontrolą samej floty, a więc wydatków generowanych przez pojazdy. Od pewnego czasu fleet managerowie, czyli osoby, które zajmują się firmową flotą, z monitorowaniem pojazdów wiążą także monitorowanie efektywnego wykorzystania czasu pracy przez kierowców, czy innych pracowników, na przykład przedstawicieli handlowych. Co warto wiedzieć o monitorowaniu pojazdów?

Logistyka i bezpieczeństwo

Nowoczesne systemy monitorowania pojazdów do ich lokalizacji wykorzystują satelitarny system GPS, natomiast do przesyłania danych GPRS, system transmisji pakietowej. Jakie korzyści daje nam to od strony logistycznej? Dzięki monitoringowi możemy sprawdzić, jaką trasę dokładnie pokonał dany pojazd i ile zajęło to czasu. Może się okazać, że trasa, którą codziennie pokonuje dany pracownik, nie jest tą najbardziej ekonomiczną. Może to być po prostu efekt ludzkiego błędu albo na przykład pracownik w międzyczasie wykorzystuje służbowy pojazd do celów prywatnych.
Weryfikacja pracy kierowców dzięki monitoringowi pojazdu jest znacznie wygodniejsza i bardziej efektywna – mówi nam przedstawiciel firmy Electronics Box z Łodzi.
Dzięki monitoringowi mamy też możliwość kontroli terminów wykonania przeglądu, czy zapłacenia ubezpieczeń. Jeśli chodzi o kwestię bezpieczeństwa, możemy monitorować stany alarmowe w pojeździe (np. napad). Kontrolujemy też przestrzeń ładunkową.

Oszczędności i funkcjonalność

Dzięki wprowadzeniu monitoringu do firmowej floty możemy obniżyć koszty eksploatacji pojazdów. Dzięki monitoringowi kontrolujemy nie tylko pokonywane trasy, dystanse, ale też prędkość, czy zużycie sprzętu. Możemy ograniczyć ubytki paliwa, monitorować tankowania, czy w odpowiednim momencie zmniejszyć koszty ubezpieczenia. Ograniczamy także nieuzasadnione wydatki. Mamy możliwość na przykład rozliczać pracownika z korzystania ze służbowego samochodu w dni wolne od pracy. Kontrolujemy też, kiedy pracownik odbywa postoje, czy wyjeżdża z tzw. dozwolonego obszaru. Koszty zakupu monitoringu pojazdów i eksploatacji takiego systemu nie są wysokie, więc jest to rozwiązanie nie tylko dla potężnych firm. Obsługa dobrego systemu jest łatwa i intuicyjna, a mamy dzięki niemu nieograniczony dostęp do lokalizacji pojazdów, wszelkich danych, czy potrzebnych raportów. System obsługujemy my sami, jako klienci, a dostęp do danych mamy przez strony www. Jeśli więc zależy nam na optymalizacji kosztów związanych z użytkowaniem firmowych samochodów, naprawdę warto zdecydować się na to rozwiązanie. Niska cena, prosty montaż, krótki czas instalacji i przede wszystkim korzyści z użytkowania systemu – to wszystko daje mu duży plus!

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.